REKLAMA

Załap się na rabat i pobaw piętnaście minut dziennie z Englibotem. Nie pożałujesz

Englibot ma dopiero kilka miesięcy, ale jego twórcy już celują w wielomilionową grupę użytkowników Facebooka. Miesięczny abonament na naukę kosztuje 50 zł.

Załap się na promocję i pobaw się piętnaście minut dziennie z Englibotem. Nie pożałujesz
REKLAMA

Englibot został powołany do życia przez grupę doświadczonych lingwistów i programistów, dla których nie jest to pierwszy produkt związany z nauką języków. Przez ostatnie 5 lat zajmowali się m.in. promowaniem produktów do nauki języków obcych w ramach marketingu afiliacyjnego.

Stworzenie pierwszej wersji bota, zajęło pięcioosobowemu zespołowi niewiele ponad miesiąc. Ale nie to było wcale największym wyzwaniem Później przyszedł bowiem czas na stworzenie treści.

REKLAMA

I przekonuje, że na dorosłych działają dokładnie te same mechanizmy, co na dzieci – zabawy, gry i rywalizacja. Chodzi więc o to, aby nauka języka angażowała odbiorcę i przebiegała w interaktywny sposób. Tylko wtedy będzie można osiągnąć systematyczność. A jeśli bota będziemy widzieli w naszym Messengerze, to prawdopodobieństwo, że wrócimy do lekcji będzie tym większe, im częściej będziemy pisali ze znajomymi.

 class="wp-image-1326571"

Być jak Netflix

Karolina Miłosz przekonuje, że aby robić postępy, wystarczy poświęcić na naukę języków 15 minut dziennie.

W świecie ciągłych rozproszeń rzeczywiście można sobie wyobrazić, że Netflix jest poważnym konkurentem wszystkiego, co dzieje się w świecie cyfrowym. Jednak rywalizacja przebiega w zażarty sposób również na polu aplikacji do nauki języków, gdzie liderem jest Duolingo. Ma 300 mln użytkowników, z których 1/3 korzysta z płatnej wersji. Jak wykroić tu dla siebie kawałek tortu bez rozpoznawalnej marki?

Englibotowi udało się zgromadzić tysiąc płacących użytkowników polskojęzycznych (około połowę użytkowników stanowią Polacy na emigracji – w Wielkiej Brytanii, Irlandii i USA) i kilkanaście hiszpańskojęzycznych – firma rozkręca marketing w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej. Rynek ma być w przyszłości jeszcze bardziej chłonny.

Napędzać ma go postępująca globalizacja, która przyhamowała nieco na czas pandemii i udział sztucznej inteligencji w e-learningu. Ten ostatni element już teraz można znaleźć w Englibocie.

Dostęp do lekcji w miesięcznej subskrypcji kosztuje 49,90 zł, ale zespół często organizuje promocje. Wtedy cena spada o 20 zł.

Emisja akcji na początku 2021 roku.

Spółka planuje pozyskanie finansowania na dalszy rozwój i międzynarodową ekspansję. 300 tys. zł na budowę produktu pochodzi od piątki wspólników, którzy teraz rozglądają się za inwestorami instytucjonalnymi (VC) i indywidualnymi w ramach equity crowdfundingu.

REKLAMA

Inwestorów przyciągnąć może perspektywa wzrostów. Szacuje się, że w latach 2020-2027 rynek nauki języków online urośnie o 18,7 proc., osiągając wartość 21,2 mld dol.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-12T16:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T15:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T14:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T12:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T11:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T09:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T22:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T18:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T16:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T15:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T13:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T06:46:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T22:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T19:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T15:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T14:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T11:09:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T05:12:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA