REKLAMA

Załap się na rabat i pobaw piętnaście minut dziennie z Englibotem. Nie pożałujesz

Englibot ma dopiero kilka miesięcy, ale jego twórcy już celują w wielomilionową grupę użytkowników Facebooka. Miesięczny abonament na naukę kosztuje 50 zł.

Załap się na promocję i pobaw się piętnaście minut dziennie z Englibotem. Nie pożałujesz
REKLAMA

Englibot został powołany do życia przez grupę doświadczonych lingwistów i programistów, dla których nie jest to pierwszy produkt związany z nauką języków. Przez ostatnie 5 lat zajmowali się m.in. promowaniem produktów do nauki języków obcych w ramach marketingu afiliacyjnego.

Stworzenie pierwszej wersji bota, zajęło pięcioosobowemu zespołowi niewiele ponad miesiąc. Ale nie to było wcale największym wyzwaniem Później przyszedł bowiem czas na stworzenie treści.

REKLAMA

I przekonuje, że na dorosłych działają dokładnie te same mechanizmy, co na dzieci – zabawy, gry i rywalizacja. Chodzi więc o to, aby nauka języka angażowała odbiorcę i przebiegała w interaktywny sposób. Tylko wtedy będzie można osiągnąć systematyczność. A jeśli bota będziemy widzieli w naszym Messengerze, to prawdopodobieństwo, że wrócimy do lekcji będzie tym większe, im częściej będziemy pisali ze znajomymi.

 class="wp-image-1326571"

Być jak Netflix

Karolina Miłosz przekonuje, że aby robić postępy, wystarczy poświęcić na naukę języków 15 minut dziennie.

W świecie ciągłych rozproszeń rzeczywiście można sobie wyobrazić, że Netflix jest poważnym konkurentem wszystkiego, co dzieje się w świecie cyfrowym. Jednak rywalizacja przebiega w zażarty sposób również na polu aplikacji do nauki języków, gdzie liderem jest Duolingo. Ma 300 mln użytkowników, z których 1/3 korzysta z płatnej wersji. Jak wykroić tu dla siebie kawałek tortu bez rozpoznawalnej marki?

Englibotowi udało się zgromadzić tysiąc płacących użytkowników polskojęzycznych (około połowę użytkowników stanowią Polacy na emigracji – w Wielkiej Brytanii, Irlandii i USA) i kilkanaście hiszpańskojęzycznych – firma rozkręca marketing w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej. Rynek ma być w przyszłości jeszcze bardziej chłonny.

Napędzać ma go postępująca globalizacja, która przyhamowała nieco na czas pandemii i udział sztucznej inteligencji w e-learningu. Ten ostatni element już teraz można znaleźć w Englibocie.

Dostęp do lekcji w miesięcznej subskrypcji kosztuje 49,90 zł, ale zespół często organizuje promocje. Wtedy cena spada o 20 zł.

Emisja akcji na początku 2021 roku.

Spółka planuje pozyskanie finansowania na dalszy rozwój i międzynarodową ekspansję. 300 tys. zł na budowę produktu pochodzi od piątki wspólników, którzy teraz rozglądają się za inwestorami instytucjonalnymi (VC) i indywidualnymi w ramach equity crowdfundingu.

REKLAMA

Inwestorów przyciągnąć może perspektywa wzrostów. Szacuje się, że w latach 2020-2027 rynek nauki języków online urośnie o 18,7 proc., osiągając wartość 21,2 mld dol.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-05T13:51:55+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T11:38:42+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T22:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T14:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T12:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T11:11:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T10:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T05:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T12:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T21:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T19:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T17:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T06:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA