Polkomtel, operator sieci Plus, doszedł do porozumienia z właścicielami Premium Mobile. Po decyzji UOKiK-u ma przejąć 28 proc. udziałów.
Przejęcie Premium Mobile nie jest zaskoczeniem. Operator wirtualny od samego początku korzystał z infrastruktury Plus. W 2018 Grupa Polsat zdecydowała się na rozszerzenie współpracy i dokapitalizowała Premium Mobile kwotą 20 mln zł. Teraz zawarła zaś list intencyjny dotyczący określenia wstępnych warunków transakcji.
Swoje udziały ma sprzedać spółka PM 1 Mobile Holdings Limited, czyli pomysłodawcy i założyciele operatora. Następnie Polsat będzie chciał przejąć 53,69 proc. udziałów od spółki WBN Holding Limited. Kwota transakcji będzie jednak uzależniona od tego, jak uda się sfinalizować pierwsze przejęcie.
Polkomtel zapłacić ma ze środków własnych. 28 proc. udziałów ma kosztować firmę 35,5 mln zł.
Premium Mobile działa od pięciu lat.
Dziś obsługuje około 425 tys. aktywnych kart SIM, spośród których około 70 proc. korzysta z usług kontraktowych. Polsat podkreśla, że strategia oparcia rozwoju o model post-paid sprawdziła się o wiele lepiej w długim okresie.
W 2020 roku Premium Mobile wygenerował 125 mln zł przychodu, czyli o 37 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Dla porównania, w kwietniu 2020 roku – kiedy Play przejmował Virgin Mobile – kwota transakcji zamknęła się w 60,7 mln zł. Virgin dysponował wówczas blisko 400 tys. aktywnych klientów.
Premium Mobile zyskał 13,2 tys. kart SIM w I kw.
Ostatnie kwartały przyniosły spory ruch w sieciach operatorów wirtualnych. Premium Mobile utrzymał się na czele stawki. Stracił 5,3 tys. numerów, ale w tym samym czasie wydał 18,5 tys. nowych numerów.
Dla porównania Virgin Mobile był tylko 1,2 tys. numerów na plusie, a Mobile Vikings 3,7 tys.