Wpłaty, wypłaty, polecenia przelewów oraz wiele innych zleceń. PKO BP rezygnuje z papieru i daje klientom możliwość załatwienia tych wszystkich formalności za pomocą tabletu. Kiedyś jeden z najbardziej konserwatywnych polskich banków, robi duży krok w kierunku cyfryzacji.

Tablety w bankach PKO BP pojawiły się na niewielką skalę już w ubiegłym roku. Do końca czerwca ekrany dotykowe zagoszczą jednak aż w 500 oddziałach w całej Polsce. Doradcy będą mogli za ich pomocą pokazać klientom ofertę banku (przenosząc obraz ze swojego monitora na tablet), wyświetlić im umowę i zebrać niezbędne podpisy. Wszystko to pozwoli na znaczne skrócenie czasu potrzebnego na załatwienie bankowej papierologii i znacznie ograniczy zużycie samego papieru.
Proekologiczny PKO BP
Na ten ostatni aspekt największy polski bank kładzie szczególny nacisk. PKO BP podaje, że dzięki wprowadzeniu możliwości składania części dokumentów w formie skanów i autoryzacji za pomocą SMS-ów zredukował ilość wykorzystywanego papieru o 50 proc. (porównując I połowę 2016 i 2019 r.). Dzięki temu udało się zaoszczędzić 3,82 ha lasu,
Tabletyzacja oddziałów pomoże też zapewne w oswojeniu, szczególnie starszej części klienteli, z nowymi technologiami.

Współpraca z Nanovo
Ta digitalizacja nie byłaby możliwa bez współpracy z Nanovo. Polska firma odpowiada za wdrożenie i obsługę techniczną rozwiązania, bazującego na jej autorskim oprogramowaniu Signio.
Startup firma widzi możliwość zastosowania swojego systemu w pięciu branżach: bankowości, ubezpieczeniach, telekomunikacji, energetyce i motoryzacji. Wdrożenie Work Station w PKO BP to dla Nanovo duży krok w kierunku tego pierwszego sektora. Warszawska firma już wcześniej nawiązała współpracę z mBankiem, a poza sektorem bankowym pojawiła się w Żabce (ekrany z reklamą kontekstową), stacjonarnych sklepach eobuwie.pl czy w salonach Playa.