REKLAMA

Snowflake otwiera w Warszawie centrum programistyczne. Polacy będą rozwijali bazę danych i szukali klientów

Coraz więcej firm stawia chmurę w centrum swojej strategii na najbliższe lata. Snowflake chce zyskać na tym trendzie, umożliwiając bezpieczne przechowywanie i dzielenie się danymi. W Polsce pracuje dla niego już 60 osób.

Polskie startupy. Snowflake otwiera w Warszawie centrum programistyczne
REKLAMA

Polskie biuro jest drugim tego typu ośrodkiem dla Snowflake’a w Europie. Pierwsze centrum badań i rozwoju działa już w Berlinie i obsługuje Europę Zachodnią. Warszawa będzie zaś odpowiadała za technologiczne zaplecze dla całej Europy Środkowo-Wschodniej. Jednym z klientów z tego regionu, którym chwalą się Amerykanie, jest Żabka.

REKLAMA

Polski potentat handlu na Snowflake’u utrzymuje system zarządzania siecią, gdzie znajdują się dane wykorzystywane w analizie nowych lokalizacji, wyborze produktów, które pojawiają się na półkach sklepowych czy ustalaniu ich cen. To tu trafiają dane z ponad 6 tysięcy franczyzobiorców. Amerykanie mają nadzieję, że do Żabki dołączą wkrótce kolejne korporacje.

Od chmury nie ma odwrotu.

Pandemia koronawirusa pokazała firmom, że cyfryzacja to właściwa droga rozwoju, więc przenoszenie kolejnych elementów środowiska IT do chmury wydaje się naturalnym wyborem. Jak wynika z badania E&Y aż 26 proc. polskich firm w ciągu najbliższych 12 - 18 miesięcy planuje wdrożyć rozwiązania chmurowe. Przekonuje je przede wszystkim łatwa skalowalność i elastyczność w użyciu infrastruktury.

„Sprawne wykorzystanie mocy danych dotyczących preferencji klientów, działalności operacyjnej i szeregu procesów biznesowych pozwala budować przewagę we wszystkich branżach” – wyjaśnia Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake (na zdjęciu powyżej po lewej).

Co ciekawe, decyzja o ekspansji nad Wisłą mogła mieć związek z tym, że:

Jednym z założycieli Snowflake jest Polak.

Historia Snowflake sięga roku 2012, kiedy Thierry Cruanes i Benoit Dageville założyli firmę celującą w stworzenie do integracji, analizy i udostępniania danych w chmurze. Do tego duetu dołączył wkrótce Polak – Marcin Żukowski, który po ukończeniu studiów w Polsce wyjechał do pracy w Stanach. Zaczynał jako stażysta w Microsofcie i Google’u, aby dojść do stanowiska dyrektora w firmie IT Actian.

REKLAMA

Dziś do właśnie Marcinowi Snowflake zawdzięcza część technologii bazodanowych. Mają one ułatwiać dostęp do danych w organizacjach, a także umożliwiać łatwiejsze dzielenie się nimi z partnerami czy klientami. To z kolei ma pomóc w podejmowaniu decyzji opartych na liczbach, zamiast na przeczuciach.

Jak wynika z globalnego badania zrealizowanego przez The Economist Intelligence Unit na zlecenie Snowflake’a, europejskie firmy gorzej niż inne oceniają swoją przewagę konkurencyjną dotyczącą technicznych możliwości zarządzania danymi. O ile globalnie swoje możliwości w tym zakresie jako lepsze od innych ocenia 71 proc. przedsiębiorstw, w Europie odsetek ten wynosi zaledwie 59 proc. Co trzeci pytany, jako największą barierę wymienia regulacje.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA