Biedronka znalazła sposób na seniorów, którzy nie trzymają się „swoich” godzin. Da im rabaty
„Platynowe rabaty” – taką poetycką nazwę nosi nowa akcja promocyjna Biedronki, która ma sprawić, że osoby po 65. roku życia faktycznie zaczną robić zakupy od 10 do 12, gdy mają sklepy tylko dla siebie. Do trzymania się tych złotych godzin mają ich zachęcić rabaty aż do 30 proc. na najważniejsze produkty z różnych kategorii. Ze zniżek skorzystają też klienci, którzy na duże zakupy przyjdą po 22.

Wyznaczenie w handlu specjalnych „godzin dla seniora” miało uchronić najbardziej zagrożone przez pandemię starsze osoby przed kontaktem w sklepach z młodszymi ludźmi, potencjalnymi nosicielami koronawirusa. W praktyce jest tym jednak różnie, ponieważ osoby 65+ nadal często robią zakupy o innych porach.
Nowa akcja Biedronki ma szanse sprawić, że seniorzy znacznie rzadziej będą robić zakupy o innej porze niż dwie godziny przed południem. Motywacją ma być argument finansowy. To właśnie między 10 a 12 seniorzy będą mogli skorzystać z rabatów sięgających 30 proc.
Senior zróżnicuje dietę
Oczywiście sieć w swoim przekazie marketingowym na temat „Platynowych rabatów” takiego celu akcji nie formułuje wprost. Biedronka przekonuje, że chodzi głównie o to, by seniorzy mogli kupić potrzebne im artykuły w lepszych cenach, a także by mogli... lepiej zróżnicować dietę dzięki temu, że każdego dnia zniżki będą dotyczyć innych kategorii produktowych.
„Wsłuchujemy się w sygnały od naszych klientów, którzy są coraz bardziej zatroskani o gospodarkę i chcą jak najszybszego powrotu do normalności” – deklaruje Łukowski.
Jak w praktyce ma wyglądać taka zachęta do trzymania się godzin dla seniora? W czwartek Biedronka obniży o 30 proc. ceny pieczywa świeżego i pakowanego oraz jaj.
„Jeśli w danym dniu obowiązują inne, jeszcze lepsze promocje na poszczególne produkty z tych kategorii, system będzie uwzględniał zawsze najniższą cenę dla klienta” - zaznacza sieć w komunikacie.
Przyjdź (nocą) na duże zakupy
Sieć wprowadza też inną promocję, która z kolei ma zachęcić do robienia większych zakupów po 22, gdy sklepy są najmniej oblegane. To ma sprawić, że kolejki w ciągu dnia się zmniejszą.
W ramach akcji „Mega Koszyk” każdej nocy (od 22 do 6) będzie można kupić najpotrzebniejsze produkty w większych ilościach po bardzo atrakcyjnych cenach – obiecuje Biedronka. Na przykład przy zakupie całego kartony, czyli 12 opakowań mleka Mleczna Dolina 3,2 proc. cena wyniesie 1,49 zł za litr.
Sieć ma też sposób na zniechęcenie klientów do robienia mniejszych zakupów i robienia w zamian dużych zakupów. Każdy klient z kartą Moja Biedronka, który przeznaczy na zakupy w dniach 15-18 kwietnia co najmniej 99 zł, otrzyma voucher o wartości 15 zł na kolejne zakupy o wartości minimum 99 zł, do wykorzystania w ciągu następnych 2 dni handlowych.
Nadchodzi tania biała noc
Obostrzenia stanu epidemii spowodowały, że pod sklepami spożywczymi ustawiają się klienci oczekujących na załapanie się na limit trzech osób na kasę. Największe sieci handlowe znacznie wydłużyły godziny pracy sklepów, ale to nie pomogło i pod sklepami w ciągu dnia ustawiają się kolejki. Biedronka zapowiada kolejne akcje, które mają rozładować ruch.