Zygmunt Solorz ma powody do radości. Cyfrowy Polsat pochwalił się wynikami i jest bardzo dobrze
Cyfrowemu Polsatowi niestraszna pandemia. Mimo szalejącego koronawirusa grupa pochwaliła się lepszymi wynikami niż w trzecim kwartale ubiegłego roku i przebiła oczekiwania analityków giełdowych.
Niedługo po rozpoczęciu sesji na warszawskim parkiecie akcje Cyfrowego Polsatu zdrożały do 28,16 zł, najwyższego poziomu od końca sierpnia. Tak giełda zareagowała na opublikowane przed rozpoczęciem notowań na GPW wyniki finansowe grupy, kontrolowanej przez Zygmunta Solorza.
Potem Cyfrowemu Polsatowi udzielił się marazm panujący na parkiecie, ale pod koniec sesji kupujący znowu przypuścili szturm i wywindowali kurs do 27,54 zł, o niecały procent wyżej niż na otwarciu.
Cyfrowy Polsat odporny na pandemię
Charakter i różnorodność naszej działalności sprawiły, że nas biznes okazał się odporny na sytuację, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy
– powiedział Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
I dodał, że trzeci kwartał pozwolił spółce odbudować wyniki segmentu mediowego, który najdotkliwiej odczuł skutki wiosennego lockdownu.
Mając stabilną sytuację finansową, z myślą o dalszym rozwoju grupy, prowadziliśmy duże projekty inwestycyjne. Kupiliśmy Grupę Interia, kanały Fokus TV i Nowa TV rozszerzyły portfolio Telewizji Polsat, uruchomiliśmy sprzedaż fotowoltaiki pod marką ESOLEO, a dzięki intensywnej rozbudowie naszej sieci 5G w jej zasięgu już w przyszłym roku znajdzie się ponad 11 milionów mieszkańców Polski
– wskazał prezes Cyfrowego Polsatu.
W III kw. EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniosła 1,08 mld zł i była o 4 proc. wyższa od konsensusu wyliczonego na podstawie prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes. W ujęciu rocznym zysk przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji był wyższy o prawie 6 proc. W związku z epidemią spółka wykazała dodatkowe koszty w wysokości 3 mln zł.
Przychody Cyfrowego Polsatu przekroczyły 3 mld zł i były 3,8 proc. wyższe niż rok wcześniej, a od oczekiwań analityków o 1,3 proc.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 345,9 mln zł i był o 14,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 302,4 mln zł. Zysk wzrósł o 49,5 proc. rok do roku.
Nakłady inwestycyjne z wyłączeniem wydatków akwizycyjnych wyniosły 867,6 mln zł, czyli 9 proc. przychodów.
Cyfrowy Polsat przejął Interię, Fokus TV i Nowa TV
Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela wylicza, że grupa w trzecim kwartale sfinalizowała strategiczną inwestycję w Interię oraz przejęła kontrolę nad kanałami Fokus TV i Nowa TV, a także z sukcesem realizowała strategię multiplay.
Liczba klientów naszego flagowego programu smartDOM wzrosła o 100 tys. Był to kolejny kwartał silnego wzrostu liczby świadczonych usług kontraktowych – o blisko 600 tys. rok do roku, dzięki czemu ich łączna liczba przekroczyła 15 milionów. Po raz kolejny obniżyliśmy również wskaźnik odejść klientów – do poziomu 6,1 proc., co świadczy o wysokim zadowoleniu klientów z jakości naszych usług
– przekonuje Maciej Stec.
Łączna liczba usług świadczonych w III kw. wzrosła o 300 tys. do 17,84 mln. Usługi abonamentowe wzrosły do 15,17 mln z 14,979 mln zł w drugim kwartale, a średnie miesięczne przychody na klienta o 0,4 zł do 86,9 zł.
Baza kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła w III kw. o 9 tys. do 5,010 mln. Liczba abonamentowych usług komórkowych do 8,367 mln z 8,189 mln, a internetowych do 1,792 mln z 1,79 mln.
Liczba prepaidów Cyfrowego Polsatu wzrosła w trzecim kwartale do 2,67 mln z 2,53 mln. Średnie miesięcznie przychody z usługi prepaid wyniosły 21,5 zł, o 0,1 zł więcej niż w drugim kwartale.
Na koniec września Cyfrowy Polsat posiadał 2,048 mln klientów usług pakietowych wobec 2,028 mln klientów na koniec czerwca. Z pakietów usług korzystało 37 proc. klientów grupy