REKLAMA

Trzy paski tylko dla Adidasa? Gigant wycofał swoją skargę w urzędzie patentowym

Adidas uznał, że trzy żółte paski w logotypie fundacji Black Lives Matter mogą mylić się z charakterystycznym motywem jej własnego logotypu, który jest obecny także na wielu produktach tej firmy. Z tego powodu niemiecki gigant złożył w amerykańskim urzędzie patentowym wniosek o odrzucenie wniosku rejestracyjnego, który złożyła fundacji BLM. Sprawa wywołała zamieszanie, którego Adidas raczej wolałby uniknąć, dlatego firma postanowiła, że jednak nic przeciw trzem paskom fundacji nie ma.

Trzy paski tylko dla Adidasa? Gigant wycofał swoją skargę w urzędzie patentowym
REKLAMA

Wniosek Adidasa o zablokowanie rejestracji logotypu Black Lives Matter Global Network Foundation został złożony w poniedziałek. Firma wyjaśniła, że podobieństwo do jej własnego zastrzeżonego motywu jest uderzające i dla wielu osób może to być mylące.

REKLAMA

Spór o trzy paski

Firma chciała, by trzy paski BLM nie mogły być umieszczane na produktach, które są w ofercie Adidasa, czyli na T-shirtach, czapkach, czy torbach. Niemiecka spółka podkreśliła, że motyw graficzny z trzema paskami jest stosowany już od 1952 roku i przez lata zdobył rozpoznawalność na całym świecie.

Warto dodać, że Adidas tylko od 2008 roku złożył ponad 90 pozwów przeciw firmom używającego podobnego znaku graficznego i podpisał ponad 200 ugód.

Niespodziewany ruch giganta

Choć Adidas nie chciał swojego działania komentować, sprawa odbiła się szerokim echem w mediach społecznościowych i nie trzeba dodawać, że większość osób krytykowała tę próbę zablokowania rejestracji znaku graficznego ruchu Black Lives Matter.

REKLAMA

W środę nastąpił niespodziewany zwrot. Adidas ogłosił, że wycofuje swój wniosek złożony w urzędzie patentowym o częściowe zablokowanie rejestracji logotypu BLM.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA