Google Poland zarobił w ubiegłym roku na czysto ponad 27 mln zł. O milion więcej niż rok wcześniej. Firma zwiększyła też swój stan posiadania jeśli chodzi o liczbę pracowników.
W 2018 roku Google Poland zwiększył wpływy o 20 proc. – do 378,85 mln zł – wynika z analizy Wirtualnych Mediów. To wynik m.in. zwiększenia skali usług realizowanych dla innych spółek Google’a z zagranicy. Polacy współpracują w tym zakresie z Amerykanami i Irlandczykami. Tym pierwszym oferują usługi badawczo-rozwojowe. Ich wartość skoczyła w rok ze 101,16 do 135,05 mln zł, czyli o 33,5 proc. Google Ireland Limited polska spółka sprzedaje natomiast usługi reklamowe. I także tu nastąpił wzrost, bo Google Poland dostało za to 243,8 mln zł. O 14 proc. więcej niż w 2017.
Wraz ze wzrostem wpływów i zysku spółka postanowiła rozwijać zatrudnienie.
W ubiegłym roku w biurach Google Poland w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu pracowało średnio 422 pracowników etatowych, czyli o 20 więcej niż rok wcześniej.
Zysk sprzedażowy polskiej spółki wyniósł 37,77 mln zł. Po zapłaceniu 9 mln zł podatku przełożyło się to na 27,72 mln zł zysku netto. Tak samo jak w przypadku 2017 roku, tak i zysk za 2018 zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.
Google Poland należy w 90 proc. do Google International i w 10 do Google.
Obie te spółki są częścią istniejącego od 2015 roku holdingu Alphabet.
Alphabet wypracował w 2018 roku przychód na poziomie 136,82 mld dol. To w dużej mierze zasługa Google, które dzięki pieniądzom z reklam zanotowało przychód w wysokości 32,6 mld dol.
Najnowszym projektem Alphabet jest budowa własnej dzielnicy w kanadyjskim Toronto. Ma się ona zacząć od postawienia dziesięciu trzydziestopiętrowych budynków z drewna w Quayside.