TikTok to jedna z najprężniej rozwijających się platform społecznościowych na świecie. Krótkie klipy video w rytm muzyki nagrywa już pół miliarda ludzi (a przynajmniej tyle kont zostało do tej pory założonych). Najlepsi tiktokerzy mają zasięgi, które biją na głowę gwiazdy Instagrama. Teraz platforma dostarczy narzędzi, by mogli je we współpracy z marketerami spieniężyć.
Jeżeli jakaś agencja nie obsługuje jeszcze tiktokerów, to niebawem pewnie zacznie to robić. Zgodnie z najnowszymi danymi w Polsce TikTok ma 2,1 mln aktywnych użytkowników, a łączną liczba wyświetleń miesięcznie przekracza już 6 mld.
Na platformie pojawiły się cztery nowe typy reklam: Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects.
Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez GetHero marki będą mogły mierzyć między innymi liczbę kliknięć, reakcji, wyświetleń czy udostępnień. Możemy także liczyć na dane dotyczące wzrostu i spadku zainteresowania fanów.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem wydaje się przede wszystkim Brand Takeover. Pozwala ono na tymczasowe przejęcie aplikacji w konkretnym regionie przez jedną markę. Dzięki temu każdy użytkownik będzie miał przez do czynienia z reklamą w postaci 3-sekundowego zdjęcia lub 3-5 sekundowego gifa lub video. A to pozwoli na przekierowywanie użytkowników na zewnętrzne adresy.
Informacje na temat wszystkich formatów reklamowych wraz z zasadami działania i wskaźnikami udostępnione są w formie kompendium na stronie: gethero.pl/kompendium-tiktok.
Aplikacja na dobre wystrzeliła w Polsce dopiero w ubiegłym roku.
W ciągu 12 miesięcy nasi rodacy pobrali ją 5,7 mln razy. W tym samym czasie w Indiach apka została pobrana aż… 119 mln razy, a w Stanach Zjednoczonych – niemal 40 mln.