Saudowie sypnęli kasą, Opontia rusza na polowanie. Cel: dwadzieścia polskich e-biznesów
Opontia to nowy gracz na polskim rynku e-commerce. Oferuje sklepom internetowym pomoc w rozwoju i ekspansji. Na naszym rynku zainwestuje 100 mln zł. Na czym polega modus operandi Opontii? Firma kupuje rentowne brandy e-commerce, które następnie skaluje, zwiększając ich przychody.

Rozenbaum zarządzał wcześniej sprzedażą Allegro, dzięki czemu polskie marketplace’y zna od podszewki. Jego zadaniem będzie stworzenie portfela sklepów, który przypominać ma portfolio gigantów jak Unilever czy P&G, które zarządzają wielkimi rodzinami marek produktowych. Różnicą ma być jednak koncentracja Opontii na e-commerce.
Opontia pozyskała 62 mln dol. na rozwój
Spółka może roztaczać swoje plany, dzięki zamknięciu dwóch rund inwestycyjnych. Ostatniej przewodził saudyjski STV – fundusz podwyższonego ryzyka należący do Saudi Telecom, a powołany do życia przez byłego menedżera Google'a Abdulrahmana Tarabzouniego, który reklamuje się jako największy fundusz na Bliskim Wschodzie. Jego aktywa sięgają pół miliarda dolarów z perspektywą ich podwyższenia do miliarda dolarów.
W Opontię zaangażowali się również Raed Ventures, Global Founders Capital, Upper90 (Nowy Jork) czy VentureSouq (Dubaj), a także polski anioł biznesu Wiktor Namysł, który wcześniej wspierał w DocPlannera, Booksy i Packhelp.
Duża część najnowszej rundy inwestycyjnej trafi na polski rynek, który z perspektywy Opontii wydaje się atrakcyjny dzięki szerokim perspektywom rozwoju. Udział e-commerce w całości sprzedaży detalicznej, ma wciąż spory dystans do nadrobienia w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Dość unikalna jest również struktura naszego rynku – mamy mocnego gracza lokalnego – Allegro, a międzynarodowe marketplace'y działają na mniejszą skalę.
Opontia zaczyna polowanie na polski e-commerce
Tylko do końca roku spółka planuje przejęcie dwudziestu e-commerce’ów nad Wisłą. Pierwsze mają zostać ogłoszone jeszcze w I kwartale roku. Obok polskiego, kluczowymi rynkami dla Opontii są jeszcze Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Turcja. W najbliższych miesiącach firma otworzy kolejne biura w Egipcie, Nigerii i Pakistanie.