#B69AFF
REKLAMA

Netflix epatuje tytułami hitów. Reakcja: chłód

Netflix po raz kolejny udowodnił, że potrafi zaskakiwać – zarówno inwestorów, jak i rynek. W drugim kwartale 2025 roku odnotował 16-procentowy wzrost przychodów, a mimo to akcje zaczęły spadać.

Wyniki netfliksa
REKLAMA

Netflix od początku 2025 roku nie publikuje regularnych danych o liczbie subskrybentów, co jeszcze do niedawna było głównym wskaźnikiem tempa wzrostu platform streamingowych. Zamiast tego firma skupia się na twardych danych finansowych i zaangażowaniu użytkowników. To odważny krok, który jednak – przynajmniej na razie – zdaje się działać.

REKLAMA

Wyniki Netfliksa

  • Przychód - 11,08 miliarda dolarów (w stosunku do prognozowanych 11,07 mld dol.),
  • Zysk netto - 3,1 miliarda dolarów (7,19 dolara na akcję – znacznie powyżej prognozowanych 7,08 dolara),
  • Netflix podniósł prognozę przychodów do poziomu 44,8–45,2 mld dol. (wcześniej: 43,5–44,5 mld),
  • Wzrost rentowności: marża operacyjna - 34,1 proc. (wzrost o 3 punkty procentowe w stosunku do kwartału wcześniej i o 7 punktów więcej niż rok temu).
REKLAMA

Władze Netflixa podkreślają, że wzrost przychodów wynika z kilku kluczowych czynników: większej liczby użytkowników, podwyżek cen abonamentu oraz rosnących wpływów z reklam. Firma prognozuje, że przychody z reklam w 2025 roku sięgną aż 3 miliardów dolarów (niemal dwa razy więcej niż w ubiegłym roku). Nie bez znaczenia jest również osłabienie dolara względem innych walut, co poprawia wyniki finansowe z rynków zagranicznych (na które przypada ok. 56 proc. przychodów).

Brak subskrybentów? Są inne dane

Choć firma nie podaje już liczby abonentów, to ujawnia inne dane o użytkownikach. W maju Netflix poinformował, że jego tańsza wersja z reklamami ma już 94 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie – to wzrost z 70 milionów w listopadzie. Co ciekawe, użytkownicy planu z reklamami spędzają na oglądaniu średnio 41 godzin miesięcznie - podobnie jak osoby korzystające z planów bez reklam.

Czytaj więcej o streamingu:

Netflix szykuje hity na jesień

Netflix zapowiada mocne drugie półrocze. Widzów mają przyciągnąć nowy sezon „Wednesday”, finał „Stranger Things”, „Squid Game” oraz filmy „Happy Gilmore 2” i „Frankenstein” Guillermo del Toro. Równolegle Netflix coraz mocniej inwestuje w wydarzenia na żywo i sport – niedawna walka Taylor vs. Serrano czy zapowiedziane transmisje NFL i WWE to tylko początek. Spekuluje się, że serwis zawalczy o prawa do transmisji UFC.

Pomimo świetnych wyników finansowych, akcje Netflixa po publikacji raportu nieco spadły - o ok. 1 proc. w handlu posesyjnym. Powód? Wycena firmy już wcześniej była wysoka (około 40-krotność prognozowanych zysków), co stawia Netflix w czołówce najdroższych spółek technologicznych.

REKLAMA
Wyniki Netfliksa za ostatnich 5 dni pokazują wzrost o niespełna 2 proc.

Rynek najwyraźniej oczekuje, że Netflix utrzyma tempo – nie tylko dzięki hitom serialowym, ale też skutecznemu rozwijaniu modelu reklamowego.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-16T14:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T13:36:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-16T11:07:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T22:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T18:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T12:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T10:43:20+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T09:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T08:22:33+02:00
Aktualizacja: 2025-09-15T06:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T21:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T19:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T16:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T14:03:15+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T11:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T07:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-14T05:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-13T19:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-13T18:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-13T16:56:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA