REKLAMA

Kaufland pokazał, jak będą wyglądać nowe sklepy. Oj, sieć zamierza ostro powalczyć o klientów

Uproszczona ścieżka zakupowa, wyraźne wydzielenie kilku sal sprzedaży, dział świeżych produktów, a także maszyny do recyklingu butelek PET - to tylko niektóre nowości, które planuje wprowadzić Kaufland. Sieć chce sprawdzić, jak na te nowości zareagują klienci. Na pierwszy ogień idzie placówka w stolicy Rumunii.

kaufland po nowemu
REKLAMA

Dzisiaj nie wystarczy kupić ziemię, wybudować sklep, w promieniu kilku kilometrów postawić parę bilbordów reklamowych i spokojnie czekać na odcinanie kuponów. Przy takim nasyceniu rynku trzeba się przede wszystkim wyróżniać. Niekoniecznie niskimi cenami czy promocjami. Klienci coraz częściej chwalą sobie wygodę, szybkość i łatwość robienia zakupów. A wszystko najlepiej w oparciu o nowoczesną i przyjazną środowisku technologię. 

REKLAMA
 class="wp-image-946421"
Restauracja w bukareszteńskim Kauflandzie.

Zobacz także

Kaufland nie chce zostać w tyle.

Grupa Schwarz, właściciel sieci Kaufland, widzi co się dookoła dzieje i nie zamierza zasypiać gruszek w popiele. Opracowali własny model marketu, wykorzystującego wszelkie dogodności technologiczne. Proponowane rozwiązania mają odpowiadać współczesnym wymogom tak ze strony rynku, jak i konsumentów. Czy tak jest rzeczywiście - okaże się niebawem. W jednym ze sklepów Kaufland w Bukareszcie właśnie rozpoczęto testy.

 class="wp-image-946424"
Tutaj będzie można odpocząć i posilić się po zakupach.

Zmiana wyglądu sklepu na zewnątrz i wewnątrz to tylko początek modyfikacji. Dzięki nowemu układowi klient będzie mógł szybciej i łatwiej znaleźć poszukiwany towar. Wydzielenie sal sprzedaży niektórych działów ma stworzyć nowy model “sklepu w sklepie”.

W nowym Kauflandzie będzie można też spędzić nieco więcej czasu po zakupach, udając się na obiad. W rumuńskim sklepie pojawiła się wydzielona przestrzeń dla Sushi Bar, Fresh Bar, czy Sandwich Bar. Na podobnej zasadzie działać będzie Tabac Shop. Kaufland jeszcze bardziej niż do tej pory ma również wejść w asortyment świeżych produktów gotowych do spożycia.

Nowy Kaufland nie mógł zapomnieć o ekologii.

I jeszcze jeden element, który w najbliższych czasach może w sporym stopniu determinować jakość relacji na linii klient-sklep. Chodzi o coraz szerszy wachlarz działań proekologicznych, tych podejmowanych w obronie klimatu. Przy opracowywaniu nowego modelu sklepu w Bukareszcie Kaufland o tym jak najbardziej pamiętał. 

Stąd w stolicy Rumunii klient może korzystać z maszyn umożliwiających recykling butelek PET, butelek ze szkła, czy puszek po napojach. By zachęcić klientów do jak najczęstszego z nich korzystania - w zamian sieć oferować będzie bony promocyjne na zakupy.

 class="wp-image-946427"
Nowy dział ze świeżymi owocami.
REKLAMA

Na razie Bukareszt, a kiedy Polska?

Kaufland - starszy brat Lidla w Grupie Schwarz - ma w Polsce ponad 200 sklepów. Chcą, żeby rok 2019 zakończyć z wynikiem 220 placówek nad Wisłą. Ale na razie - na zasadzie testów - tak głęboka modernizacja dotknie tylko sklep w stolicy Rumunii. O ile tamtejsi klienci przyjmą zmiany, podobne modyfikacje będziemy mieli szansę oglądać też w innych Kauflandach, w tym też tych polskich. Na razie jednak nie ma wskazanych żadnych terminów ani wytypowanych lokalizacji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA