Testy na przeciwciała SARS-CoV-2. Lidl zmienił zdanie i szykuje odpowiedź na ruch Biedronki
„Chcielibyśmy poinformować, że wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, również planujemy wprowadzić testy na COVID-19 do oferty Lidl Polska” – pisze sieć w mailu, odpowiadając na pytanie Bizblog.pl. Sieć nie planowała sprzedaży testów, ale nagle zmieniła zdanie, gdy taką ofertę zapowiedziała Biedronka. Sprawę przemyśli Rossmann.
W piątek przed południem Biedronka zdetonowała prawdziwą bombę, zapowiadając jako pierwsza sieć detaliczna w Polsce wprowadzenie do sprzedaży testów serologicznych na obecność przeciwciał IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19.
Jeszcze w środę przedstawicielka Lidl Polska w odpowiedzi przesłanej portalowi gazeta.pl napisała, że sieć nie ma w swojej ofercie testów na COVID-19 i na razie nie ma takich planów. „Nieustannie powiększamy ofertę Lidl Polska, wsłuchując się w potrzeby naszych klientów” – zaznaczyła Aleksandra Robaszkiewicz.
Spodziewałem się, że niespodziewany ruch Biedronki nie pozostanie bez odpowiedzi Lidla. W mailu do biura prasowego sieci zapytałem, czy w związku z rozpoczęciem sprzedaży testów przez Biedronkę na taki ruch zdecyduje się Lidl Polska i odpowiedź mnie nie zaskoczyła:
Chcielibyśmy poinformować, że wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, również planujemy wprowadzić testy na COVID-19 do oferty Lidl Polska
– pisze sieć w mailu do Bizblog.pl
Niestety sieć zignorowała drugą część mojego pytania. Chciałem dowiedzieć się, czy Lidl planuje skopiować cenę testu na przeciwciała z rynku niemieckiego, która jest aż dwa i pół raza niższa niż w przypadku testu dostępnego od poniedziałku w Biedronce.
Aldi: na razie nie. Rossmann: może
Na moje zapytanie odpowiedziała też sieć Aldi, która również sprzedaje testy na rynku niemieckim. „ALDI w Polsce w chwili obecnej nie planuje wprowadzenia do sprzedaży testów antygenowych, oferowanych w Niemczech” – pisze Dominika Juszczyk, Manager Komunikacji i PR Aldi Polska.
Z kolei Rossmann zajął stanowisko... pośrednie.
Nie planowaliśmy do tej pory wprowadzenia do naszego asortymentu testów, ale w najbliższym czasie jeszcze raz przeanalizujemy sytuację i podejmiemy stosowne decyzje
– mówi nam Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmann Polska
Jak pisaliśmy, produkowany przez szwajcarskie laboratorium PRIMA Lab test wykrywający przeciwciała SARS-CoV-2 w poniedziałek 15 marca trafi do sprzedaży w sklepach Biedronka w cenie 49,99 zł za sztukę. Sieć spodziewa się dużego popytu, bo wprowadziła limit zakupu – na jeden paragon można wziąć najwyżej trzy testy.