Testy na przeciwciała SARS-CoV-2 w Biedronce. Od poniedziałku rusza sprzedaż, będzie limit sztuk
Test wykrywający przeciwciała SARS-CoV-2 w poniedziałek 15 marca trafi do sprzedaży w sklepach Biedronka. Sieć chwali się, że wprowadza taki specyfik jako pierwsza w Polsce. Test ma nominalną dokładność przekraczającą 98 procent, a można go wykonać w warunkach domowych.
Wytwarzany przez szwajcarskie laboratorium PRIMA Lab produkt medyczny to test serologiczny, czyli pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19.
„Test jest wyjątkowo prosty w użyciu. Do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko ok. 10 minut. Najważniejsze jednak, że to bezpieczny, przebadany produkt renomowanej firmy” – podkreśla Biedronka.
Maksymalnie trzy sztuki
Cena Primacovid wynosi 49,99 zł za pojedynczy test. Produkt trafi do sprzedaży w poniedziałek 15 marca i ma być dostępny „do wyczerpania zapasów”. Sieć wprowadziła limit zakupu – każdy klient może kupić jednorazowo maksymalnie trzy testy.
Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka podkreśla, że testy „pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa klientów sieci”.
Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, także dlatego, że jako lider rynku jest to część naszej odpowiedzialności społecznej
– podkreśla przedstawiciel sieci.
Producent testu zaleca, by w przypadku pozytywnego wyniku na obecność przeciwciał niezwłocznie skontaktować się z lekarzem i zgłosić ten wynik. „W przypadku negatywnego wyniku, jeśli występują objawy, które można przypisać COVID-19, również należy skontaktować się z lekarzem” – radzi sieć.
Aldi, Lidl i Rossmann: w Niemczech tak, w Polsce – nie
Na razie na ruch Biedronki nie zareagowali konkurenci największej sieci detalicznej na polskim rynku. Jak jednak uczy doświadczenie, testy na przeciwciała zapewne wkrótce do sprzedaży Lidl, a może inne sieci, które walczą o prymat na polskim rynku, ale dotąd nie planowały wprowadzenia testów na polskim rynku.
Zanim Biedronka ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży testów serologicznych, portal gazeta.pl zapytał polskie biura prasowe sieci Aldi, Rossmann i Lidl, czy zamierzają wprowadzić taki produkt naszym rynku. W każdym przypadku padła odpowiedź przecząca. Zobaczymy, czy firmy teraz nie „uelastycznią” swojego stanowiska w tej kwestii.
Lidl sprzedaje w Niemczech zestawy 5 testów za 21,99 euro, czyli za sto złotych z groszami. Daje to cenę około 20 zł za jeden test, czyli dwa i pół raza niższą niż w przypadku biedronkowego testu. Testy na przeciwciała w Niemczech sprzedaje już sieć Aldi Süd w cenie, która także może zawstydzić Biedronkę. Za zestaw pięciu testów trzeba zapłacić 24,99 euro, czyli 114,60 zł.
Testy w Niemczech wprowadził też Rossmann. Za pojedynczy test zapłacimy 4,99 euro, czyli niecałe 23 zł.