Apple News+ zawodzi. Przychody poniżej oczekiwań, ale gigant się nie poddaje
Wyceniana na blisko 10 dol. za miesiąc usługa ma rozczarowywać wydawców. Dlatego Apple rozważa połączenie jej z usługą muzyczną i telewizyjną.
Informatorzy CNBC zdradzają, że usługa informacyjna Apple’a spisuje się gorzej niż zakładała to sama firma, jak również współpracujący z nią wydawcy. Apple News+ miało świetny start. Duża kampania reklamowa i ciekawość ludzi, sprawiły, że w ciągu dwóch dni do usługi dołączyło 200 tys. osób.
Później wzrost liczby klientów zwolnił
Nie jest to dobra wiadomość dla firmy, która próbuje przekształcić swój model biznesowy w kierunku usług.
News+ działa od marca, kiedy to Apple ogłosiło współpracę z wiodącymi wydawcami, takimi jak: The Los Angeles Times, The Wall Street Journal, Vox czy New York Magazine. Liczba wydawców już na początku przekroczyła 300, a usługę wyceniono na 9,99 dol. miesięcznie.
Wydawać się może, że dla części klientów propozycja wartości nie była wystarczająco wysoka, zwłaszcza biorąc pod uwagę istnienie darmowej wersji Newsów, utrzymywanej z reklam.
W przypadku wersji z „+” Apple dzieli się przychodami z wydawcami pół na pół. Partnerzy dostają przelewy proporcjonalne do czasu, jaki czytelnicy spędzili nad ich treściami.
Jak podaje CNBC, wydawcy mają być zawiedzeni wynikami finansowymi. Jeden z nich otrzymał pomiędzy 20, a 30 tys. dol. za miesiąc udostępniania treści, co jest wynikiem znacznie poniżej oczekiwań.
Apple rozważa połączenie usług
Apple News+, TV+ i Music miałyby się stać częścią jednej oferty. Świetnie radzi sobie zwłaszcza usługa muzyczna, wyceniana na 9,99 dol. za miesiąc, która w połowie obecnego roku miała już 60 mln subskrybentów. Dojście do takiego pułapu zajęło Apple Music cztery lata. TV+ kosztuje 4,99 dol. miesięcznie.
Sprzedaż kilku usług w jednej ofercie nie byłaby nowością na rynku. Wykorzystuje ją m.in. Amazon.