Zysk Allegro poszedł w górę aż o 60 proc. Zaczęła się feta, ale potem… Potem było już gorzej
Allegro przebiło oczekiwania rynku i pokazało dobre wyniki za drugi kwartał 2021 r. Analitykom spędza jednak sen z oczu drugie półrocze i perspektywa wyraźnie wolniejszego wzrostu.
Wyniki Allegro w pierwszym momencie zostały dobrze przyjęte. Na otwarciu w czwartek kurs wzrósł o 1,65 proc. do 67,63 zł. Nie minęła jednak godzina, a słabe nastroje panujące na warszawskim parkiecie wzięły górę i spółka przeszła na czerwoną stronę mocy.
Potem z minuty na minutę było coraz gorzej i po 10.30 Allegro traciło już ok. 1,30 proc., stając się drugą najgorszą spółka w WIG20.
W tym czasie WIG i WIG20 traciły 0,15-0,20 proc., a większość spółek wchodzących w skład indeksu skupiającego dwadzieścia największych spółek świeciły się na czerwono.
Zysk, EBITDA i przychody Allegro powyżej prognoz
Allegro w drugim kwartale wygenerowało przychody w wysokości 1,3 mld zł, o 28,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wzrosła w drugim kwartale o 23,8 proc. do 559,9 mln zł. Zysk netto wzrósł 60 proc. rok do roku i niemal podwoił się w ciągu półrocza do 565,5 mln zł.
Wyniki nie tylko przekonują do podtrzymania naszej prognozy na 2021 rok, którą wcześniej podnieśliśmy po pierwszym kwartale, ale także zachęcają do kontynuowania aktywnego inwestowania w rozwój działalności
– uważa Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
Generalnie wyniki finansowe Allegro są wyższe od prognoz. Rynek oczekiwał wzrostu zysku netto wzrósł o 55 proc. a przychodów o 25,4 proc.
Prognozy Allegro nie spodobały się rynkowi
Analityków niepokoją jednak spadająca wartość sprzedanych towarów (GMV) o 10,6 proc. rdr do 10,4 mld zł i prognoza wyniku EBITDA w 2021 r., która może oznaczać niższą od dotychczasowej dynamikę wzrostów.
Allegro zapowiedziało wzrost GMV w całym 20201 r. o kilkanaście do dwudziestu kilku procent, wzrost przychodów o nieco powyżej 30 proc. oraz skorygowanego wyniku EBITDA o ok. 20 proc. Jednocześnie grupa obniżyła prognozy nakładów inwestycyjnych do 475–525 mln zł (wcześniej 560–600 mln zł).
Prezes Allegro Francois Nuyts zwrócił uwagę, że drugi kwartał był wyjątkowy ze względu na to, że punktem odniesienia dla wyników jest okres gwałtownego wzrostu, który spółka zanotowała po wybuchu pandemii rok temu.
Na nasze bardzo dobre wyniki z tamtego czasu wpłynęły nie tylko bezprecedensowe ograniczenia w handlu, ale także nasza reakcja na te wyjątkowe wydarzenia, czyli np. zapewnienie bezpłatnego dostępu do programu Smart! wszystkim konsumentom. Biorąc pod uwagę efekt bazy, wspaniale jest widzieć, że nasz biznes tak dobrze się rozwija
– ocenił Francois Nuyts, CEO Allegro.