Zysk Allegro wzrósł o ponad 100 procent. Gigant pochwalił się rekordami pobitymi w 2020 r.
Allegro podało wyniki za IV kwartał 2020 r. Spółka przekonuje, że ostatnie miesiące ubiegłego roku były w jej wykonaniu rekordowe. W każdym razie pod każdym względem są lepsze od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. W 2021 r. spółka nie zamierza odpuszczać i zapowiada poprawę wyników i kolejne inwestycje.
Przychody Allegro w czwartym kwartale 2020 roku wzrosły rok do roku o 61,2 proc. i sięgnęły 1,3 mld zł. Zysk netto wzrósł o 110,2 proc. do 260,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 38,8 proc. do 533,5 mln zł. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w czwartym kwartale 2020 r. Wzrosła o 57,5 proc. do 10,85 mld zł. Platforma spodziewa się, że w 2021 r. GMV wzrośnie o blisko 20 proc., przychody netto o ponad 20 proc., a skorygowana EBITDA o ok. 15 proc. Nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. W 2020 r. zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób i na koniec grudnia wynosiło ponad 3150 osób. W bieżącym roku grupa planuje zatrudnić kolejnych niemal 1500 osób, z czego jak zaznacza prezes Allegro, większość stanowić będą inżynierowie.
Pierwsza reakcja: Allegro zyskało 1 proc.
Rynek zareagował na wyniki zwyżką notowań. Na otwarciu w czwartek po wzroście o niecały 1 proc. akcje Allegro kosztowały 67 zł.
Potem niestety zostały brutalnie ściągnięte pod kreskę przez pogarszające się nastroje na rynkach. Sygnał do spadków dały wczoraj indeksy amerykańskie, zwłaszcza że najbardziej dostały w kość spółki technologiczne.
Dow Jones Industrial spadł o 0,39 proc. do 31 270,09 pkt, S&P 500 o 1,31 proc. do 3819,72 pkt, a Nasdaq obniżył się aż o 2,70 proc. i spadł poniżej 13 tys. pkt, W ślady Wall Street przyszedł czas na spadki na Dalekim Wschodzie, a potem zaczęły też giełdy w Europie.
Francois Nuyts zadowolony z wyników
Cytowany w komunikacie Francois Nuyts, prezes Allegro, podkreślił, że czwarty kwartał, czyli najważniejszy okres w branży e-commerce, był dla jego spółki bardzo udany.
W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2700 tys. zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej
– wylicza.
Zdaniem szefa Allegro zyskają na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5 proc. do 10,85 mld zł. Francois Nuyts podkreśla też, że cieszy go rosnąca liczba korzystających z programu Smart!
Coraz większa grupa allegrowiczów może korzystać z Allegro Pay.
Inwestujemy, by zakupione produkty jak najwygodniej i jak najszybciej trafiały do nabywców. Wzrósł udział przesyłek dostarczanych w ciągu jednego dnia i utrzymywał się na stabilnym poziomie także w szczycie świątecznych zakupów
– wylicza.
Allegro nie zamierza osiadać na laurach
Przychody w całym 2020 r. wzrosły o 54,2 proc. do 4,0 mld zł. Największy udział miał w nich segment marketplace (3,23 mld zł, wzrost +53,9 proc. r/r). Skorygowana EBITDA Grupy Allegro w 2020 r. sięgnęła 1,75 mld zł (+30,8 proc. r/r). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 337,8 mln zł przychodów (+63,1 proc. r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 190 mln zł (+30,3 proc. r/r). Wartość sprzedanych produktów (GMV) w całym ubiegłym roku sięgnęła 35,11 mld zł i była o 54 proc. wyższa niż w 2019 r. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 14,2 proc. i na koniec 2020 r. wynosiła 13 milionów. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu minionego roku sięgnęła 2,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 36 proc. r/r.
Spodziewany wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał głównie z dalszego rozwoju platformy i jej funkcjonalności po skokowym wzroście biznesu w 2020 r. oraz inwestycji w nowe rozwiązania logistyczne mające na celu dalszą poprawę procesu dostaw przesyłek, w tym rozwój usługi Allegro Fulfillment czy pilotaż sieci własnych automatów paczkowych.
Będziemy wprowadzać nowe innowacje i usprawniać każdy element ścieżki zakupowej, tak aby zakupy na Allegro były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Pomoże nam w tym nowoczesna technologia, rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. W lutym uruchomiliśmy Allegro Biznes – rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe. Nasze tegoroczne plany obejmują również rozwijanie możliwości sprzedaży eksportowej dla polskich przedsiębiorców
– zapowiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.