REKLAMA

Viaplay, Cyfrowy Polsat i Canal+ mogą mieć kłopoty przez problemy ze streamingiem. UOKiK grozi karami

Przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, brak dźwięku i przycinanie obrazu. Na takie problemy z Viaplay poskarżyły się do UOKiK-u osoby, które wykupiły płatny dostęp do streamingu takich wydarzeń sportowych jak mecze Bundesligi i Premier League czy gale KSW. Viaplay odrzuciło ich reklamacje, a to może oznaczać wysoką karę finansową dla właścicieli tej platformy streamingowej. Podobne problemy są też z transmisjami w Cyfrowym Polsacie i Canal+ Polska.

Cyfrowy Polsat i Canal+ mogą mieć kłopoty przez problemy z Viaplay. UOKiK grozi wysoką karą finansową
REKLAMA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w środę, że po sygnałach o powtarzających się problemach technicznych utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z opłaconych usług streamingu wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB. Spółce może grozić kara do 10 proc. rocznego obrotu.

REKLAMA

UOKiK zwraca uwagę, że Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. Ze skarg klientów Viaplay wynika jednak, że podczas transmisji meczów Bundesligi i Premier League czy gal KSW często występują problemy techniczne, które uniemożliwiają normalne ich oglądanie. W toku postępowania UOKiK ma sprawdzić, czy wina leży po stronie Viaplay.

Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada „wysoką jakość streamingu” i „zapewnia najlepsze wrażenia” musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u. W razie wystąpienia problemów technicznych spółka powinna zrekompensować konsumentom powstałe utrudnienia – dodaje.

Problem polega na tym, że – jak wskazują autorzy skarg – Viaplay odrzuca reklamacje dotyczące jakości streamingu, sugerując, że odpowiada za to słabe łącze internetowe, nieodpowiednia przeglądarka czy za słaby komputer. Nawet jeśli Viaplay uznaje reklamacje, oferuje tylko rabat w wysokości 25 proc. opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy. Zarzuty te zweryfikuje teraz UOKiK.

REKLAMA

Problemy zdarzają się nie tylko w przypadku transmisji w Viaplay. Do UOKiK-u dotarły też skargi w związku z zakłóceniami transmisji meczu Bayern-Barcelona na platformie Polsat Box Go rozgrywanego 13 września. Kłopoto polega na tym, że w dniu meczu okazywało się, że „serwer napotkał niespodziewane problemy” i osoby, które wykupiły transmisję, nie mogły z niej skorzystać. Problemy techniczne zgłaszano też wobec udostępnianych na żywo meczów angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Ligi i europejskiej Ligii Mistrzów na platformie Canal+ online. UOKiK zażądał wyjaśnień w tych sprawach od Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-30T05:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T18:38:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:13:22+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T07:40:58+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T20:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA