REKLAMA

Viaplay, Cyfrowy Polsat i Canal+ mogą mieć kłopoty przez problemy ze streamingiem. UOKiK grozi karami

Przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, brak dźwięku i przycinanie obrazu. Na takie problemy z Viaplay poskarżyły się do UOKiK-u osoby, które wykupiły płatny dostęp do streamingu takich wydarzeń sportowych jak mecze Bundesligi i Premier League czy gale KSW. Viaplay odrzuciło ich reklamacje, a to może oznaczać wysoką karę finansową dla właścicieli tej platformy streamingowej. Podobne problemy są też z transmisjami w Cyfrowym Polsacie i Canal+ Polska.

Cyfrowy Polsat i Canal+ mogą mieć kłopoty przez problemy z Viaplay. UOKiK grozi wysoką karą finansową
REKLAMA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w środę, że po sygnałach o powtarzających się problemach technicznych utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z opłaconych usług streamingu wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB. Spółce może grozić kara do 10 proc. rocznego obrotu.

REKLAMA

UOKiK zwraca uwagę, że Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. Ze skarg klientów Viaplay wynika jednak, że podczas transmisji meczów Bundesligi i Premier League czy gal KSW często występują problemy techniczne, które uniemożliwiają normalne ich oglądanie. W toku postępowania UOKiK ma sprawdzić, czy wina leży po stronie Viaplay.

Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada „wysoką jakość streamingu” i „zapewnia najlepsze wrażenia” musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u. W razie wystąpienia problemów technicznych spółka powinna zrekompensować konsumentom powstałe utrudnienia – dodaje.

Problem polega na tym, że – jak wskazują autorzy skarg – Viaplay odrzuca reklamacje dotyczące jakości streamingu, sugerując, że odpowiada za to słabe łącze internetowe, nieodpowiednia przeglądarka czy za słaby komputer. Nawet jeśli Viaplay uznaje reklamacje, oferuje tylko rabat w wysokości 25 proc. opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy. Zarzuty te zweryfikuje teraz UOKiK.

REKLAMA

Problemy zdarzają się nie tylko w przypadku transmisji w Viaplay. Do UOKiK-u dotarły też skargi w związku z zakłóceniami transmisji meczu Bayern-Barcelona na platformie Polsat Box Go rozgrywanego 13 września. Kłopoto polega na tym, że w dniu meczu okazywało się, że „serwer napotkał niespodziewane problemy” i osoby, które wykupiły transmisję, nie mogły z niej skorzystać. Problemy techniczne zgłaszano też wobec udostępnianych na żywo meczów angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Ligi i europejskiej Ligii Mistrzów na platformie Canal+ online. UOKiK zażądał wyjaśnień w tych sprawach od Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-21T14:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T11:54:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T08:52:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-21T07:45:57+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T20:09:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T13:33:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T10:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T07:13:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-20T05:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T17:29:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T15:39:47+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T13:41:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T12:24:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T09:46:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T06:48:15+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T06:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T05:41:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T04:23:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T17:36:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T14:43:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T13:43:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T11:35:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T11:19:22+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T07:39:53+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA