REKLAMA

Tu na razie jest ściernisko, ale będzie aquapark i lotnisko. Polacy robią furorę na Steamie

Two Horizons to producent i wydawca gier, który działalność rozpoczął zaledwie przed rokiem. Już teraz ma siedem średniobudżetowych tytułów w produkcji na PC i konsole.

lotnisko
REKLAMA

Two Horizons specjalizuje się w grach z rodziny tzw. renowatorów. Studio pracuje już m.in. nad Hotel Renovator, Aquapark Renovator czy Airport Renovator. I tak – w tym ostatnim – wycinamy chwasty z lądowiska, malujemy pasy startowe, odnawiamy kokpit samolotu i ustawiamy rzędy kolejnych siedzeń, a do tego w swoje ręce bierzemy wysprzątanie całej hali przylotów.

REKLAMA

Chodzi o satysfakcję z ukończenia małych czynności i widocznego efektu naszych starań

– mówi Krzysztof Wagner, prezes studia Two Horizons.

Graczom towarzyszy dźwięk rąbanego drewna i animacja znikającego brudu po użyciu myjki – wszystko razem tworzy ciekawą mechanikę, która dodatkowo daje upust kreatywności w odnawianiu lotniska czy hotelu.

Oprócz wykonania zadań obowiązkowych można dodawać własne kreacje, dzięki czemu każdy gameplay jest unikalny, co stanowi dużą wartość dla influencerów

– dodaje Wagner.

Airport Renovator ma już ponad 30 tys. zapisów na Steamie

Tytuł okazał się jednym z bardziej interesujących na Steam Next Fest, kiedy gracze pobrali jego demo 26 tys. razy. Mediana czasu spędzonego w grze wyniosła prawie 60 minut, a najwyższa liczba jednocześnie grających 209 osób.

 class="wp-image-1580521"

Dema generalnie cieszyły się popularnością na przełomie wieków, a my chcieliśmy wrócić do tej tradycji dając graczom wycinek rozgrywki do oceny

– wyjaśnia Wagner.

Była to również okazja do zebrania uwag odnośnie do kierunku rozwoju tytułu, mechanik czy oprawy graficznej.

Społeczność jest kopalnią pomysłów, które będziemy się starali zaimplementować. Hejt i negatywny feedback bez uzasadnienia praktycznie się nie zdarza. Na naszym serwerze Discord z graczami, panuje przyjazna atmosfera i mocna chęć wspierania naszych deweloperów

– ocenia Wagner.

Budżet wyjściowy: kilkaset tysięcy złotych

Tyle pieniędzy ma dostawać każdy nowy tytuł na produkcję. Później może on być zwiększany – zależnie od popularności, jaką cieszy się na Steamie. Stworzenie demo to zaś 3 do 5 miesięcy pracy. Two Horizons chce jednak uczynić proces tworzenia gier bardziej efektywnym w przyszłości i osiągnąć efekt skali.

REKLAMA

System wykorzystywania wcześniejszych rozwiązań pozwala nam skrócić czas produkcji, przez co stworzenie demo Airport Renovator zajęło naszemu zespołowi 3 miesiące. Celujemy w zamknięcie pełnego cyklu produkcyjnego gry we wczesnym dostępie w 12 miesięcy. Oczywiście nie jest to możliwe przy pierwszych projektach, gdzie większość mechanik dopiero tworzymy

– zauważa Wagner.

Two Horizons będzie w przyszłości koncentrowało się na seriach renowatorów i builderów, skierowanych do tej samej społeczności. Dzięki temu ma im regularnie dostarczać nowe treści i korzystać z efektu synergii w marketingu. Studio zapowiedziało obecnie siedem produkcji: Hotel Renovator, Car Thief Simulator, Airport Renovator, Camping Builder, Aquapark Renovator, Exterminator Simulator oraz Best Mall Simulator.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA