Tu na razie jest ściernisko, ale będzie aquapark i lotnisko. Polacy robią furorę na Steamie
Two Horizons to producent i wydawca gier, który działalność rozpoczął zaledwie przed rokiem. Już teraz ma siedem średniobudżetowych tytułów w produkcji na PC i konsole.
Two Horizons specjalizuje się w grach z rodziny tzw. renowatorów. Studio pracuje już m.in. nad Hotel Renovator, Aquapark Renovator czy Airport Renovator. I tak – w tym ostatnim – wycinamy chwasty z lądowiska, malujemy pasy startowe, odnawiamy kokpit samolotu i ustawiamy rzędy kolejnych siedzeń, a do tego w swoje ręce bierzemy wysprzątanie całej hali przylotów.
Chodzi o satysfakcję z ukończenia małych czynności i widocznego efektu naszych starań
– mówi Krzysztof Wagner, prezes studia Two Horizons.
Graczom towarzyszy dźwięk rąbanego drewna i animacja znikającego brudu po użyciu myjki – wszystko razem tworzy ciekawą mechanikę, która dodatkowo daje upust kreatywności w odnawianiu lotniska czy hotelu.
Oprócz wykonania zadań obowiązkowych można dodawać własne kreacje, dzięki czemu każdy gameplay jest unikalny, co stanowi dużą wartość dla influencerów
– dodaje Wagner.
Airport Renovator ma już ponad 30 tys. zapisów na Steamie
Tytuł okazał się jednym z bardziej interesujących na Steam Next Fest, kiedy gracze pobrali jego demo 26 tys. razy. Mediana czasu spędzonego w grze wyniosła prawie 60 minut, a najwyższa liczba jednocześnie grających 209 osób.
Dema generalnie cieszyły się popularnością na przełomie wieków, a my chcieliśmy wrócić do tej tradycji dając graczom wycinek rozgrywki do oceny
– wyjaśnia Wagner.
Była to również okazja do zebrania uwag odnośnie do kierunku rozwoju tytułu, mechanik czy oprawy graficznej.
Społeczność jest kopalnią pomysłów, które będziemy się starali zaimplementować. Hejt i negatywny feedback bez uzasadnienia praktycznie się nie zdarza. Na naszym serwerze Discord z graczami, panuje przyjazna atmosfera i mocna chęć wspierania naszych deweloperów
– ocenia Wagner.
Budżet wyjściowy: kilkaset tysięcy złotych
Tyle pieniędzy ma dostawać każdy nowy tytuł na produkcję. Później może on być zwiększany – zależnie od popularności, jaką cieszy się na Steamie. Stworzenie demo to zaś 3 do 5 miesięcy pracy. Two Horizons chce jednak uczynić proces tworzenia gier bardziej efektywnym w przyszłości i osiągnąć efekt skali.
System wykorzystywania wcześniejszych rozwiązań pozwala nam skrócić czas produkcji, przez co stworzenie demo Airport Renovator zajęło naszemu zespołowi 3 miesiące. Celujemy w zamknięcie pełnego cyklu produkcyjnego gry we wczesnym dostępie w 12 miesięcy. Oczywiście nie jest to możliwe przy pierwszych projektach, gdzie większość mechanik dopiero tworzymy
– zauważa Wagner.
Two Horizons będzie w przyszłości koncentrowało się na seriach renowatorów i builderów, skierowanych do tej samej społeczności. Dzięki temu ma im regularnie dostarczać nowe treści i korzystać z efektu synergii w marketingu. Studio zapowiedziało obecnie siedem produkcji: Hotel Renovator, Car Thief Simulator, Airport Renovator, Camping Builder, Aquapark Renovator, Exterminator Simulator oraz Best Mall Simulator.