Influencerzy się ucieszą. TikTok przeniesie cię do sklepu
Popularna chińska aplikacja TikTok wprowadziła nową funkcję do profilu użytkownika. Teraz można dodawać linki do wybranych przez siebie stron. Influencerzy udostępniają w tym sposób swoje towary np. koszulki czy gadżety.
Jak podaje serwis TechCrunch, powołując się na Fabiana Berna, założyciela startupu Uplab, Tik-Tok umożliwia teraz dodanie linku do dowolnej strony w miejscu na swój opis. Dla influencerów jest to funkcja, która pozwoli na promocję usług sponsorów lub własnej linii produktów. Można też łatwo wysyłać swoich odbiorców do sklepów internetowych.
Dzięki nowej funkcji TikTok może konkurować z Instagramem, który jest mekką branży e-commerce. W konkurencyjnej aplikacji jest już podobna opcja, która zresztą umożliwia wrzucenie kilku linków do profilu. Coraz więcej platform decyduje się na powiązanie z internetowymi sklepami.
Dużych zmian można spodziewać się w Indiach, gdzie TikTok jest bardziej popularny od Instagrama, influencerów są tysiące.
Co to jest TikTok i jak działa?
TikTok polega na tworzeniu i udostępnianiu króciutkich (do 15 sekund) filmów, najczęściej z lipdubem (zwłaszcza po przejęciu w 2017 r. przez TikToka aplikacji Musical.ly) i tańcem lub zawierających psikusy, zabawne sytuacje i scenki komediowe. Aplikacja cieszy się ogromną popularnością, szczególnie w Chinach i Indiach. Największą grupą odbiorców są dzieci i młodzież szkolna. W sumie TikToka ściągnięto ponad miliard razy. Dla niektórych TikTok okazał się szybkim przepisem na karierę w show-businessie i duże pieniądze.
Na stronie głównej można przeczytać: Misją TikTok jest, by użytkownicy naszej społeczności mogli dzielić się wyobraźnią, wiedzą i chwilami, które są dla nich ważne — z każdego miejsca na świecie. Nasza platforma to miejsce, w którym każdy może wyrazić swe siły twórcze w filmach, dając widzom autentyczną, inspirującą radość.
Ze względu na możliwość dodawania krótkich filmików przypomina Vine'a, gdzie video trwało sześć sekund. Platforma nie jest już rozwijana, działa jedynie jako archiwum. Nie można więc wgrywać nowych treści. Wśród najbardziej popularnych użytkowników byli: KingBach, Lele Pons czy Logan Paul. Po wygaszeniu Vine'a przenieśli się do innych serwisów, w tym na YouTube'a.
TikTok wzbudza też kontrowersje. W Chinach i Indiach mówi się o rozpowszechnianiu nieodpowiednich treści, w szczególności pornografii. W związku z tym dostęp do aplikacji został w 2018 r. zablokowany w Indonezji, Bangladeszu i Indiach (tymczasowo).