Dlaczego warto skorzystać z narzędzi firmy SAP? Bo kto się nie digitalizuje, ten odpada
Słowa z tytułu padły podczas SAP Digital Forum, gdzie o usprawnieniach za sprawą narzędzi IT we własnych firmach opowiadali polscy przedsiębiorcy. Gdy technologiczny rozwój stał się priorytetem CCC, Adamed Pharma, Pfleiderer i Polska Liga Żeglarska postawili na rozwiązania SAP. Dzięki chmurze, AI, ML i innym technologiom działające w Polsce biznesy stają się coraz inteligentniejsze.
Fot. Gerd Altmann z Pixabay
W okresie dużej gospodarczej niepewności każda firma szuka sposobu na to, żeby jeszcze skuteczniej zarządzać swoimi procesami oraz jak najszybciej reagować na zmieniające się otoczenie. Rok 2020 to czas przyspieszonej transformacji cyfrowej. Coraz więcej organizacji rozumie, że dzięki odpowiednim narzędziom cyfrowym może zapewnić przetrwanie swojego biznesu.
W Polsce przedsiębiorcy także z sukcesem wykorzystują systemy IT do usprawniania działań i efektywniejszego gromadzonych danych. Część spośród nich postawiła na rozwiązania oferowane przez SAP i podczas ostatniej konferencji SAP Digital Forum opowiedziała o swoich doświadczeniach w tym zakresie.
Adamed Pharma: raporty, automatyzacja, archiwizacja
Na konferencji SAP Digital Forum jeden z dyrektorów firmy Adamed Pharma opowiadał o wyzwaniach, jakie stanęły przed jego firmą, oraz efektach podjętych przez działań. Adamed potrzebował rozwiązania nowoczesnego, które wesprze i ustandaryzuje proces realizacji postępowań ofertowych, a także da możliwość tworzenia raportów i archiwizacji niezbędnej dokumentacji.
Po przeprowadzonej analizie rynku i dostępnych możliwościach, firma wybrała oprogramowanie SAP Ariba Sourcing.
Niezwykle ważne jest, aby narzędzie ujednolicało proces sourcingowy firmy. Obecnie mamy wielu kupców, którzy działają i komunikują się z dostawcami w ten sam sposób, bo przecież reprezentują tę samą firmę – Adamed
– uważa Paweł Koźbiał, Dyrektor Departamentu Zakupów i Inwestycji Adamed.
Jak podkreślił dyrektor, wdrożenie SAP Ariba Sourcing nastąpiło rekordowo krótkim czasie – w ciągu ośmiu tygodni. Firma dostała w efekcie wielozadaniowe narzędzie do przeprowadzania postępowań ofertowych w różnej formie – aukcji, negocjacji czy też zwykłych zapytań
Od 1 stycznia 2020 liczba postępowań prowadzonych w module sourcingowym znacząco wzrasta
– ujawnił dyrektor Paweł Koźbiał.
Firma wymagała zaawansowanych i sprawdzonych rozwiązań – efekt miał być dopasowany do jej wymogów i zadowalający dla pracowników. Dodatkowo sam moduł jest stale aktualizowany, co daje możliwość stałego dopasowywania go do potrzeb rynkowych.
To było wdrożenie mieszczące się zarówno w czasie, który sobie określiliśmy, jak i w budżecie, o którym sobie powiedzieliśmy. Co więcej, to było wdrożenie, które nie zaabsorbowało całego sztabu ludzi
– podsumował Dyrektor Departamentu Zakupów i Inwestycji Adamed.
Dodał również, że korzystanie z SAP Ariba Discovery daje im możliwość znajdowania nowych źródeł dostaw, co także jest dla firmy przydatną funkcją.
Pfleiderer: technologia chmurowa to filozofia
Nowa era przemysłu trwa, a wraz z nią wejście firm, działających niejednokrotnie od kilkudziesięciu lat, w sferę cyfryzacji. Pfleiderer zaprosił do współpracy firmy konsultingowe, aby dobrać satysfakcjonujące go rozwiązania wpasowujące się bezkompromisowo w jego potrzeby. Przedstawiciele firmy wyszli z założenia, że im szybciej w niektórych obszarach dojdzie do cyfryzacji, tym lepiej.
Kto się nie digitalizuje, ten odpada
– stwierdził na konferencji SAP Digital Forum Jakub Wołodko, Marketing Manager Pfleiderer Polska sp. z o.o.
W procesie transformacji przede wszystkim trzeba było skupić się na sektorze sprzedaży i marketingu. Koronawirus miał być jedynie elementem przyspieszającym wdrożenie nowych strategii. Rozwiązania w tym obszarze dostarczyła Pfleiderer firma SAP.
Dotychczasowe systemy działały w firmie sprawnie, ale nie pozwalały jej na realizowanie modelu docelowego ani wprowadzanie czy rozwój pośrednich narzędzi typu B2B, a czas uciekał. W biznesie zaś, jak wiadomo, czas to pieniądz.
Chodziło o uproszczenie i przyspieszenie, a także dopasowanie się do wielu rynków jednocześnie
– tłumaczył Jakub Wołodko.
Pfleiderer, firma zajmująca się produkcją materiałów drewnopochodnych, ostatecznie na jednej platformie dostała to, czego chciała, mimo że rynek, na którym działa, jest bardzo konserwatywny i wymagający, jeśli chodzi o cyfryzację. Przejście z tradycyjnych mechanizmów na nowoczesne musiało być przyjazne i znacznie bardziej intuicyjne niż w innych branżach – liczyła się też adaptacja, a więc – tak jak i w przypadku Adamedu – aktualizacja.
Chmura danych SAP zapewniła wszystko, czego firma potrzebowała i dodatkowo umożliwiła zaoszczędzenie wielu wydatków.
Marketing Manager firmy wymienił kilka determinujących ten wybór czynników:
- błyskawiczne tempo działania,
- rozbudowa i ewolucja narzędzi,
- integracja ze zdobytymi już informacjami,
- możliwość stawiania fundamentu pod przyszłość.
Polska Liga Żeglarska: możliwości, jakich dotychczas nie było
Polska Liga Żeglarska co prawda niczego nie produkuje ani nie zajmuje się sprzedażą produktów, lecz zdecydowała się skorzystać z narzędzi SAP, aby zapewnić fanom żeglarstwa coś kompletnie nowego i stać się bardziej atrakcyjna dla sponsorów.
Dzięki SAP Sailing Platform kibic ma wyścigi żeglarskie na wyciągnięcie ręki – może je śledzić na żywo z każdego miejsca na Ziemi. Dostęp do platformy jest w założeniu prosty, intuicyjny i nie wymaga ściągania specjalnych aplikacji czy logowania.
Dzięki usługom GPS możliwe stało się obserwowanie w czasie rzeczywistym tego, co dzieje się na wodzie. Kibice za sprawą specjalnych czujników mogą nawet sprawdzić siłę i kierunek obecnego w danym miejscu wiatru, analizować manewry i decyzje taktyczne zawodników na niedostępnym do tej pory poziomie jakości i ilości danych.
SAP to firma globalna, mocno biznesowa i to, że ma takie rozwiązanie dla działań sportowych, jest fantastyczne – to wielkie wsparcie merytoryczne i wizerunkowe dla całej dyscypliny
– stwierdził Maciej Cylupa, CEO Polskiej Ligi Żeglarskiej.
SAP Sailing Platform w głównej mierze służy graficznej wizualizacji wyścigów, co pozwala np.
- śledzić przebieg rywalizacji na żywo,
- przedstawiać wyniki na żywo,
- planować organizację wyścigów,
- analizować błędy i poprawiać wyniki sportowe
Dzięki szybkim obliczeniom prowadzonym w systemie także sami zawodnicy mogą dowiedzieć się znacznie więcej o tym, jak sobie poradzili.
Po wyścigu schodzą z pokładu jachtu i wracają na brzeg na kilkanaście minut przerwy, ale zamiast odpocząć, wszyscy od razu wyciągają telefony i sprawdzają, jak przebiegał wyścig, jak wypadają w rankingu i jakie decyzje podejmowali przeciwnicy
– opowiada Cylupa.
Możliwe jest określenie wszystkich popełnionych błędów, natychmiastowe przeliczenie zdobytych punktów i przełożenie ich na aktualne wyniki i ranking, co – zdaniem szefa Polskiej Ligi Żeglarskiej – ma znaczenie przy świadomym podejmowaniu strategicznych decyzji, jak kontroli pozycji konkretnego przeciwnika czy szacowaniu ryzyka w kolejnym wyścigu.
Materiał powstał przy współpracy z firmą SAP. – podsumował Dyrektor Departamentu Zakupów i Inwestycji Adamed.Dodał również, że korzystanie z SAP Ariba Discovery daje im możliwość znajdowania nowych źródeł dostaw, co także jest dla firmy przydatną funkcją.PFLEIDERER: technologia chmurowa to filozofiaNowa era przemysłu trwa, a wraz z nią wejście firm, działających niejednokrotnie od kilkudziesięciu lat, w sferę cyfryzacji. PFLEIDERER zaprosił do współpracy firmy konsultingowe, aby dobrać satysfakcjonujące go rozwiązania wpasowujące się bezkompromisowo w jego potrzeby. Przedstawiciele firmy wyszli z założenia, że im szybciej w niektórych obszarach dojdzie do cyfryzacji, tym lepiej.Kto się nie digitalizuje, ten musi odpaść– stwierdził na konferencji SAP Digital Forum Jakub Wołodko, Marketing Manager PFLEIDERER Polska sp. z o.o.W procesie transformacji przede wszystkim trzeba było skupić się na sektorze sprzedaży i marketingu. Koronawirus miał być jedynie elementem przyspieszającym wdrożenie nowych strategii. Rozwiązania w tym obszarze dostarczyła PFLEIDERER firma SAP. Dotychczasowe systemy działały w firmie sprawnie, ale nie pozwalały jej na realizowanie modelu docelowego ani wprowadzanie czy rozwój pośrednich narzędzi typu B2B, a czas uciekał. W biznesie zaś, jak wiadomo, czas to pieniądz.Chodziło o uproszczenie i przyspieszenie, a także dopasowanie się do wielu rynków jednocześnie– tłumaczył Wołodko.PFLEIDERER– firma zajmująca się produkcją materiałów drewnopochodnych – ostatecznie na jednej platformie dostała to, czego chciała, mimo że rynek, na którym się znajduje, jest bardzo konserwatywny i wymagający, jeśli chodzi o cyfryzację. Przejście z tradycyjnych mechanizmów na nowoczesne musiało być przyjazne i znacznie bardziej intuicyjne niż w innych branżach – liczyła się też adaptacja, a więc (tak jak i w przypadku Adamedu) aktualizacja.Strategia realizowana przez firmę dzięki wsparciu SAP, przedstawiona na konferencjiChmura danych SAP zapewniła wszystko, czego firma potrzebowała i dodatkowo umożliwiłazaoszczędzenie wielu wydatków.Marketing Manager firmy wymienił kilka determinujących ten wybór czynników:●błyskawiczne tempo działania●rozbudowa i ewolucja narzędzi●integracja ze zdobytymi już informacjami●możliwość stawiania fundamentu pod przyszłośćPolska Liga Żeglarska: możliwości, jakich nie byłoPolska Liga Żeglarska co prawda niczego nie produkuje ani nie zajmuje się sprzedażą produktów, lecz zdecydowała się skorzystać z narzędzi SAP, aby zapewnić fanom żeglarstwa coś kompletnie nowego i stać się bardziej atrakcyjna dla sponsorów.Dzięki SAP Sailing Platform kibic ma wyścigi żeglarskie na wyciągnięcie ręki – może je śledzić na żywo z każdego miejsca na Ziemi. Dostęp do platformy jest w założeniu prosty, intuicyjny i nie wymaga ściągania specjalnych aplikacji czy logowania. Dzięki usługom GPS możliwe stało się obserwowanie w czasie rzeczywistym tego, co dzieje się na wodzie. Kibice (za sprawą specjalnych czujników) mogą nawet sprawdzić siłę i kierunek obecnego w danym miejscu wiatru, analizować manewry i decyzje taktyczne zawodników na niedostępnym do tej pory poziomie jakości i ilości danych.SAP to firma globalna, mocno biznesowa i to, że ma takie rozwiązanie dla działań sportowych, jest fantastyczne – to wielkie wsparcie merytoryczne i wizerunkowe dla całej dyscypliny.– stwierdził Maciej Cylupa, CEO Polskiej Ligi Żeglarskiej.SAP Sailing Platform w głównej mierze służy graficznej wizualizacji wyścigów, co pozwala np.śledzić przebieg rywalizacji na żywo przedstawiać wyniki na żywoplanować organizację wyścigówanalizować błędy i poprawiać wyniki sportoweDziałanie SAP Sailing Platform zaprezentowany przez Polską Ligę ŻeglarskąDzięki szybkim obliczeniom prowadzonym w systemie także sami zawodnicy mogą dowiedzieć się znacznie więcej o tym, jak sobie poradzili.Po wyścigu schodzą z pokładu jachtu i wracają na brzeg na kilkanaście minut przerwy i zamiast odpocząć, wszyscy od razu wyciągają telefony i sprawdzają, jak przebiegał wyścig, jak wypadają w rankingu i jakie decyzje podejmowali przeciwnicy– opowiadał Cylupa.Możliwe jest określenie wszystkich popełnionych błędów, natychmiastowe przeliczenie zdobytych punktów i przełożenie ich na aktualne wyniki i ranking, co – zdaniem szefa Polskiej Ligi Żeglarskiej – ma znaczenie przy świadomym podejmowaniu strategicznych decyzji, np. kontroli pozycji konkretnego przeciwnika czy szacowaniu ryzyka w kolejnym wyścigu.