REKLAMA

Rosjanie się zagapili i już pierwsze stracili samoloty. Na lotniskach trwa prawdziwa obława

Ci nieliczni śmiałkowie z Rosji, którzy wciąż chcą latać za granicę, muszą mieć oczy dookoła głowy. Wystarczyła chwila gapiostwa, a jeden z przewoźników stracił trzy samoloty. Zostały one zaaresztowane na lotnisku w Hurghadzie. (Fot. Anna Zvereva/Flickr.com/CC BY SA 2.0)

Rosjanie się zagapili i już pierwsze stracili samoloty. Na lotniskach trwa prawdziwa obława
REKLAMA

Popularny egipski kurort już raz sprawił niemiłą niespodziankę rosyjskiej linii lotniczej. Wtedy maszynę stracił Ural Airlines, a czekający na powrót do kraju turyści zostali zawróceni do hoteli. Tym razem skala była zdecydowanie większa.

REKLAMA

Linia Azur Air musiała oddać jednorazowo trzy samoloty

Harry Theocharous z firmy analitycznej Q4 Aviation Solutions pisze, że stało się to tuż po decyzji urzędu lotnictwa cywilnego Bermudów o wycofaniu certyfikacji maszyn, z których korzystają rosyjscy przewoźnicy.

Przypomnijmy, że regulator podjął taki krok, po doniesieniach o wycofaniu się z Rosji Boeinga i Airbusa. Urzędnicy uznali, że skoro samoloty nie będą miały dostępu do oryginalnych części i prawdopodobnie będą łatane przez rosyjskich inżynierów na słowo honoru, to najrozsądniejszą opcją będzie cofnięcie certyfikatów.

Na Bermudach zarejestrowano połowę rosyjskiej floty

Reakcja byłą szybka. Lotnisko w Hurghadzie zablokowało na płycie trzy Boeingi należące do Azur Air. Informacje potwierdza serwis Aviaciononline.pl, który podaje zresztą listę 20 samolotów, które utknęły poza granicami Rosji. W dużej mierze należały one do dwóch linii - Azur i Nordwind. Obie, mimo rządowych zaleceń latają do krajów, które nie obłożyły Rosjan sankcjami.

Loty do Meksyku albo na Kubę kosztują je przez to niesamowicie dużo. Czas potrzebny na przelot w niektórych przypadkach zwiększył się aż do 28 godzin. To przykłady kilku takich problematycznych tras:

REKLAMA

Za chwilę może się okazać, że latanie za granicę stanie się w praktyce niemożliwe. Determinacja leasingodawców, którym rosyjskie linie są winne sprzęt za 10 mld dol. rośnie, bo Unia Europejska każe im zakończyć działalność w Rosji do 28 marca.

Władimir Putin nic sobie jednak z tego nie robi. W poniedziałek opublikowano ustawę o wsparciu lotnictwa cywilnego, która wiąże się de facto z kradzieżą leasingowanych samolotów.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-02T04:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T04:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T22:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T20:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T19:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T16:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T15:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T14:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T13:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T11:27:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T08:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T07:36:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T05:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T21:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T20:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T18:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T15:53:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T14:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T11:04:23+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T10:30:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T06:27:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T20:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T18:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T16:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T15:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T14:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-29T13:11:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA