Świat zachwyca się produktami Melodiki. Polska firma zgarnęła w Paryżu prestiżowy laur
Jeden z największych polskich producentów kabli oraz sprzętu dźwiękowego został nagrodzony Złotym Diapasonem (Diapason d’Or).
To pierwsza tak duża nagroda międzynarodowa. Przyszła do nas z zaskoczenia, ponieważ we Francji pojawiliśmy się oficjalnie raptem kilka miesięcy temu. Jesteśmy młodą firmą i każdy taki sukces to dla nas ogromne wyróżnienie.
– powiedział Bizblog.pl prezes Melodiki Rafał Koc
Najwyższa jakość dźwięku
Złoty Diapason to wyjątkowe wyróżnienie od najbardziej wpływowego francuskiego magazynu „Diapason”, który od 1956 roku zajmuje się wydarzeniami i sprzętem stosowanym przy tworzeniu muzyki klasycznej, zwracając uwagę czytelników na produkty hi-fi.
Melodika została wyróżniona za interkonekt Melodika MD2RD z linii Purple Rain, który kosztuje 169 złotych.
Jego konstrukcja opiera się o dwa skręcone ze sobą przewodniki pokryte miedzianym oplotem. Każda z żył ma grubość zaledwie 0,35 mm2. Jednak jego jakość ma być nieporównywalna z produktami konkurencji.
Kabel przenosi muzykę bez cienia kompresji i zniekształceń. Odznacza się wyrafinowanym dźwiękiem, który jest po prostu piękny. Taka jakość dotychczas nie była oferowana w tej cenie.
– skomentowała decyzję redakcja francuskiego magazynu.
Cudze chwalimy, swojego nie znamy
Jesteśmy bardzo dobrze rozpoznawalni w polskim hi-fi, głównie dzięki kablom Purple Rain, które słyną ze znakomitej jakości w stosunku do ceny oraz naszemu detalicznemu przedstawicielstwu - sklep.rms.pl.
– powiedział… Bizblog.pl Rafał Koc
Białostocka marka Melodika założona została w 2012 roku przez firmę RAFKO, zajmującą się dotychczas dystrybucją sprzętu audio.
W ciągu zaledwie siedmiu lat stała się największym polskim producentem kabli hi-fi. Produkty Melodiki są wytwarzane ręcznie, a do ich wykonania wykorzystywana jest polska miedź dostarczana przez KGHM.
Melodika ma 66 sklepów na terenie całej Polski (prócz województwa warmińsko-mazurskiego).
Produkuje kolumny głośnikowe oraz głośniki sufitowe i ścienne przeznaczone do instalacji kina domowego i sprzętu hi-fi.
W połowie maja 2015, Firma, zadebiutowała w Monachium na Hi-End show - jednych z najbardziej prestiżowych targów sprzętu audio w Europie
W ramach projektowania swoich kabli, Melodika współpracuje z laboratorium badawczym Politechniki Białostockiej.
Misją marki Melodika jest dostarczanie akcesoriów audio-video, które w jak najlepszym stopniu będą uzupełniać i wspomagać funkcje sprzętu audiowizualnego, w szczególności: urządzeń stereo, kina domowego, konsol w celu zapewnienia wysokiej jakości domowej rozrywki multimedialnej
– czytamy na stronie białostockiego producenta
Melodika nie spoczywa na laurach i postanawia kontynuować swój wielokierunkowy rozwój.
Po pierwsze finalizujemy prace nad naszymi nowymi kolumnami głośnikowymi - Satisfaction. Przewidujemy zakres cenowy między 3 a 4 tysiące złotych. Po drugie, chcemy rozbudowywać kable o kolejne linie, szczególnie Brown Sugar, skierowane do odbiorców poszukujących droższych akcesoriów
– zapowiada Rafał Koc.