Jak wynika z raportu „Jakie e-maile chcą otrzymywać od ciebie klienci w 2021 roku?” ExpertSender, 31 proc. ankietowanych posiada tylko jedną, prywatną skrzynkę e-mailową. Otrzymane tą drogą oferty prawie połowa czyta kilka razy dziennie. Dla 53 proc. – to spam.
Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender, wskazuje, że e-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów.
Jego wydajność w 2021 roku, drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki, będzie wręcz podwójnie atrakcyjna
– mówi.
Specjalne oferty tylko e-mailem
Z badania wynika, że dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. Ponad 40 proc. ma dwa, 31 proc. jedno, a 26 proc. od trzech do pięciu kont e-mailowych. Prawie 2 proc. osób używa sześciu e-maili.
47 proc. badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, 27 proc. robi to raz dziennie. Tylko 4 proc. nie robi tego wcale. Ponad 60 proc. ankietowanych subskrybuje newslettery, a 70 proc. wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie spotkać w żadnym innym miejscu.
Autorzy raportu zauważają, że na współczynnik otwarć ogromny wpływ ma temat wiadomości. Aż 79 proc. stwierdziło, że on determinuje otwarcie e-wiadomości. Według raportu, aż 76 proc. ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad jedna trzecia badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej. A jeśli wiadomość e-mail trafi do spamu, otwiera ją aż ponad połowa osób.
77 proc. otrzymuje e-maile od ulubionych marek
86 proc. wie, że treść e-maila może być dopasowana do ich preferencji, a 61 proc. znacznie chętniej czyta takie wiadomości. Anulowanie subskrypcji newsletterów dokonał 64 proc. Badanych, a 88 proc. wie, że ma do tego prawo.
Według badania, aż 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości
– podsumowuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender