REKLAMA

Odliczamy dni do czarnego piątku. Takimi promocjami Polak przecież nie pogardzi

Black Friday wypada w tym roku 27 listopada, co oznacza, że zakupy będziemy robić niemal wyłącznie online. Z wypowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego ministra zdrowia Adama Niedzielskiego wynika bowiem, że otwarcia galerii handlowych i sklepów wielkopowierzchniowych nie dojdzie wcześniej niż 30 listopada.

mBank-bezpieczeństwo-w-sieci
REKLAMA

Czy to ma znaczenie dla Polaków? Z raportu „Polacy i Black Friday” przygotowanego przez firmę EnterSender wynika, że 61 proc. osób choć raz skorzystało z ofert dostępnych tego dnia, a jedna trzecia stwierdziła, że robi w tym czasie zakupy online. 23 proc. badanych stwierdziło, że nie zrobi zakupów, a 46 proc., że jeszcze nie wie.

REKLAMA

Czy wiesz, co to jest Black Friday?

Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender uważa, że globalne trendy zakupowe, w tym takie wydarzenia jak czarny piątek czy Cyber Monday dobrze adaptują się w Polsce. Gdy firma zapytała Polaków, czy wie, co to jest Black Friday, aż 94,8 proc. badanych odpowiedziało, że tak.

Z badania EnterSender wynika, że dla 77,7 proc. ankietowanych nie ma znaczenia, kiedy zrobi zakupy, a 22,4 proc. czeka na święta zakupowe, takie jak Black Friday, by nabyć wcześniej upatrzone produkty lub usługi. Z drugiej stronty blisko 40 proc. wskazało, że nigdy nie kupiło nic w tym czasie, a prawie połowa twierdzi, że nie nastawia się na większe zakupy niż normalnie. Jedna trzecia jeszcze o tym nie zdecydowała.

Zakupy online popularniejsze niż offline

Jeśli już w Black Friday robimy zakupy, to chętnie w tym celu zaglądamy do internetu (26 proc.) albo kupujemy jednocześnie online i w sklepach stacjonarnych (29 proc.). Można z tego wysnuć wniosek, że tylko sklepy stacjonarne wybieramy niechętnie (8 proc.).

57 proc. badanych twierdzi, że będzie śledziła oferty, które otrzyma mejlem z okazji Black Friday.

To szansa dla sklepów, by przekonać osoby, które deklarują, że jeszcze nie wiedzą, czy zrobią zakupy w tym roku – wskazuje EnterSender

REKLAMA

Polacy czekają na promocje i obniżki

Co ciekawe, dla ponad połowy ankietowanych (58 proc.), oferty, które otrzymują, są atrakcyjne. Natomiast 42 proc. badanych z nich korzysta.

Co zatem najbardziej przyciąga uwagę kupujących? Dla 78,1 proc. są to obniżki cen. Znacznie mniej atrakcyjne są dla Polaków gratisy (9,7 proc.), darmowa dostawa (7,6 proc.) i rabaty na kolejne zakupy (3,2 proc.).

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-27T15:49:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T14:29:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T11:48:56+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T09:43:34+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T06:08:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T22:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T16:54:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T15:27:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T13:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T12:25:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T10:01:55+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T06:22:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T05:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T21:54:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T20:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T15:54:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T14:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T10:43:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T09:10:37+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T04:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T21:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T19:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:44:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA