REKLAMA

Chodzisz do sklepu, bo jest tani? Polacy stawiają na coś innego

Czego oczekuje dziś polski konsument? Jakie czynniki decydują o tym, że klient wraca do tego samego sklepu lub punktu usługowego? Wbrew stereotypom nie jest to wyłącznie cena.

Chodzisz do sklepu, bo jest tani? Polacy stawiają na coś innego
REKLAMA

Z najnowszego badania PolCard from Fiserv „Preferencje płatnicze Polaków” wynika, że lojalność buduje przede wszystkim jakość – i to niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.

Współczesny konsument nie kieruje się wyłącznie ceną – czynniki decydujące o lojalności wyraźnie przesuwają się w stronę jakości produktów i profesjonalnej obsługi – komentuje Magdalena Szymczak, Corporate Communications Manager w Fiserv Polska.

REKLAMA

Jakość wygrywa z ceną

Zdecydowana większość Polaków 91 proc. wskazuje jakość jako kluczowy czynnik wpływający na przywiązanie do punktu handlowego lub usługowego. Dopiero na drugim miejscu znajduje się cena (88 proc.), a podium zamyka uprzejma i pomocna obsługa (86 proc.).

Dane różnicują się w zależności od grupy wiekowej. Młodsze pokolenia stawiają na wygodę i lokalizację – aż 94 proc. respondentów w wieku 18–29 lat wybiera sklepy najbliżej domu lub pracy. Starsi konsumenci częściej kierują się jakością i relacjami z obsługą.

Co buduje lojalność klientów (ogół badanych):

  • 91 proc. – jakość produktów i usług
  • 88 proc. – atrakcyjna cena
  • 86 proc. – uprzejma i pomocna obsługa

Płatności bezgotówkowe w centrum uwagi

Już 75 proc. respondentów deklaruje regularne korzystanie z płatności bezgotówkowych, a 65 proc. uznaje dostępność tych form za istotny element budujący pozytywne doświadczenia.

Rozwiązania takie jak scan & go (samodzielne skanowanie produktów i płatność bez kolejki) oraz click & collect (zamawianie online i odbiór osobisty) nie są jeszcze kluczowymi czynnikami lojalności, ale odgrywają coraz większą rolę w procesie zakupowym.

Polecamy więcej artykułów z kategorii zakupy

Dla 43 proc. ankietowanych możliwość zakupów w modelu click & collect stanowi istotny argument za powrotem do danego sklepu. Z kolei 41 proc. docenia system scan & go. Co więcej, znaczna część badanych uważa, że te udogodnienia realnie wpływają na ich komfort życia.

Jak nowoczesne usługi wpływają na decyzje zakupowe:

  • 43 proc. – click & collect zachęca do ponownych zakupów
  • 41 proc. – scan & go ułatwia codzienne zakupy
  • 37 proc. – uważa, że scan & go poprawia komfort

Lojalność to doświadczenie

Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Oczekują wysokiej jakości, dobrej obsługi, wygodnej lokalizacji, a jednocześnie chcą mieć dostęp do nowoczesnych technologii zakupowych i płatniczych.

Nie wystarczy już niska cena czy atrakcyjna promocja.

REKLAMA

Dzisiaj lojalność to nie jest przywiązanie do marki samej w sobie, a konsekwencja całości doświadczeń zakupowych – podsumowuje Magdalena Szymczak.

Dla firm oznacza to jedno: kto chce zatrzymać klienta na dłużej, musi dbać nie tylko o to, co sprzedaje, ale i jak to robi.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-14T16:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T14:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T13:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T10:35:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T21:40:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T18:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T09:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T08:42:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T07:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T06:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T05:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T16:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T15:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T14:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T12:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T11:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-12T09:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T22:01:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA