REKLAMA

Wielkie zakupy, niższa cena. Auchan zdetronizował konkurencję

Auchan nie oddaje pozycji lidera. W maju francuska sieć znów okazała się najtańsza. Na drugim biegunie znalazło się Intermarché z rekordowo wysokim kosztem koszyka przekraczającym 335 zł – wynika z badania ASM SFA.

Wielkie zakupy, niższa cena. Auchan zdetronizował konkurencję
REKLAMA

Auchan utrzymał pozycję lidera w zestawieniu najtańszych sieci handlowych. Średni koszt koszyka zakupowego w tej sieci wyniósł w maju 262,16 zł – mniej o 20,20 zł (-7,16 proc.) w porównaniu z kwietniem. Miesiąc wcześniej Auchan również był najtańszą siecią, a na kolejnych miejscach uplasowały się Selgros Cash & Carry i Makro Cash & Carry. Ten układ utrzymał się także w maju – drugie miejsce przypadło sieci Selgros (średnia cena koszyka wyższa o 37,55 zł niż w Auchan), a trzecie Makro (+47,04 zł).

Wartość koszyka zakupowego w Intermarché wyniosła aż 335,36 zł – najwięcej spośród wszystkich sieci objętych badaniem.

REKLAMA

Selgros wprowadził największe podwyżki

Z 13 analizowanych sieci w siedmiu odnotowano wzrosty średnich cen. Największe podwyżki zafundował klientom Selgros – o 2,97 proc., największe obniżki – Auchan o 7,16 proc.

Średnia cena koszyka zakupowego w maju wyniosła 316,06 zł – po spadku o 4,19 zł (0,93 proc.) miesiąc do miesiąca. Koszyk złożony z produktów o najniższych cenach dostępnych w analizowanych sieciach zdrożał o 6,97 zł i wyniósł 238,12 zł, natomiast cena koszyka spadła o 3,20 zł do 382,44 zł.

Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem wyniosła 144,32 zł – o 10,17 zł mniej niż przed miesiącem.

Pomidory potaniały niemal o 1/3

Spośród 40 analizowanych produktów największe wzrosty cen zanotowano w przypadku pasty do zębów (9,54 proc.) i kawy (6,41 proc.). Najbardziej potaniały pomidory – o 30,65 proc. oraz żel pod prysznic – 5,83 proc.

Majowe dane z Koszyka Zakupowego ASM wskazują na lekkie wyhamowanie wzrostu cen – średni koszt koszyka zakupowego spadł o niespełna 1 proc., co może być odczuwalne dla konsumentów dokonujących regularnych zakupów – zauważa Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA.

Więcej wiadomości na temat zakupów i sieci handlowych:

REKLAMA

Jak przeprowadzono badanie

Badanie ASM SFA objęło 13 sieci handlowych (m.in. Auchan, Biedronkę, Lidla, Selgros, Makro, Carrefour) oraz 40 tych samych produktów FMCG. Analiza cen dotyczyła kanałów tradycyjnych, hybrydowych oraz internetowych (dark store, e-grocery).

Przebadano produkty z podstawowych kategorii jak nabiał, mięso, warzywa, chemia gospodarcza czy kosmetyki, w jednolitych gramaturach i markach. Średnie ceny zestawiono zarówno w najtańszych, jak i w najdroższych punktach sprzedaży.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-17T09:33:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T08:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T05:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T20:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T15:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T13:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T12:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T10:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T08:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T06:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T22:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T20:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T17:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T16:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T12:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T09:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T07:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T05:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T04:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T22:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T19:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T16:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T14:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T10:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T07:32:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA