REKLAMA

Porównanie cen w sklepach: Auchan, Makro i Carrefour kontra Netto i Biedronka

W marcu 2025 roku średnia cena koszyka zakupowego w Polsce wyniosła 314,83 zł – wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy przygotowanego przez ASM Sales Force Agency (ASM SFA). W porównaniu do lutego ceny spadły w ośmiu sieciach, natomiast wzrosły w pięciu. Tylko w dwóch sieciach konsumenci mogli zrobić zakupy za mniej niż 300 zł.

Porównanie cen w sklepach: Auchan, Makro i Carrefour kontra Netto i Biedronka
REKLAMA

Najtańsze zakupy w marcu można było zrobić w Auchan. Średnia cena koszyka w tej sieci wyniosła 274,11 zł, o 2,88 zł mniej niż w lutym (-1,04 proc.). Na drugim miejscu uplasowało się Makro Cash & Carry (298,53 zł), a podium zamknął Carrefour (308,63 zł). Najdroższą siecią w marcu okazało się Netto. Średnio za zestaw analizowanych zakupów trzeba było zapłacić w tej sieci 339,40 zł.

Przed rokiem najtańsze zakupy można było zrobić w Biedronce ze średnią ceną 229,03 zł. Auchan zajmował wtedy drugie miejsce z koszykiem za 237,79 zł, a Lidl zajął trzecie miejsce z wynikiem 281,49 zł. Najdroższą siecią tak jak w tym roku Netto (331,07 zł). W lutym 2025 roku najtańszym sklepem także był Auchan (276,99 zł). Drugie miejsce należało do Makro Cash & Carry, a trzecie do Biedronki.

REKLAMA

Największe zmiany cen: Dino w dół, Biedronka w górę

W ujęciu miesiąc do miesiąca (marzec w porównaniu z lutym 2025 r.) największy spadek cen o 4,77 proc. zanotowała sieć Dino. Największy wzrost w Biedronce, gdzie ceny poszły w górę aż o 4,87 proc.

Analiza zmian cen poszczególnych produktów w marcu 2025 roku:

  • Najbardziej zdrożała kawa – wzrost o 8,36 proc. miesiąc do miesiąca.
  • Na drugim miejscu uplasował się płyn do WC – wzrost o 4,51 proc.
  • Największe spadki cen dotyczyły pomidorów (spadek o 5,40 proc.) oraz makaronu (spadek o 4,43 proc.).

W badaniu wskazano również, że najwyższą dostępność badanych produktów odnotowały sklepy Selgros Cash & Carry (95 proc.), Carrefour (91 proc.), Makro Cash & Carry (91 proc.) i Kaufland (90 proc.). Najniższą dostępność zanotowało Dino (65 proc.).

Nie przepłacaj, sprawdzaj ceny

Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA, zauważa w komentarzu do wyników badania, że po miesiącach dynamicznych zmian cen marzec 2025 przyniósł długo wyczekiwaną stabilizację na rynku detalicznym.

Utrzymanie średniej wartości koszyka poniżej 315 zł jest sygnałem, że sieci handlowe intensyfikują walkę o klienta. Nie tylko poprzez promocje, ale także poprzez bardziej agresywną politykę cenową – wskazuje ekspert ASM SFA.

Jak podkreśla, różnica 157 zł między najtańszym a najdroższym koszykiem podkreśla znaczenie świadomych decyzji zakupowych.

REKLAMA

Badanie ASM SFA obejmuje analizę cen 40 produktów FMCG (m.in. nabiału, mięsa, ryb, chemii gospodarczej, kosmetyków, owoców, warzyw) w 13 sieciach handlowych. Porównywane są identyczne produkty – te same marki i gramatury. Analizie poddano różne typy sklepów: dyskonty, hipermarkety, supermarkety, Cash&Carry, e-grocery i dark store’y. ASM SFA bada zarówno średnią cenę koszyka, jak i ceny minimalne i maksymalne.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-28T06:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T16:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T10:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T05:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-26T22:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T18:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T06:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T22:06:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA