REKLAMA

200 mkw., 2000 oprawek. Alensa otworzyła pierwszy salon w Polsce

Od lipca 2025 roku Katowice mogą pochwalić się nowym punktem na mapie usług optycznych. Czeska marka Alensa, znana z działalności online, uruchomiła swój pierwszy showroom stacjonarny w Polsce. To efekt 18-letniej obecności na krajowym rynku e-commerce i dynamicznego wzrostu zapotrzebowania na kompleksowe usługi wzroku.

200 mkw., 2000 oprawek. Alensa otworzyła pierwszy salon w Polsce
REKLAMA

Nowy salon Alensa mieści się przy ul. 3 Maja 17 – w bezpośrednim sąsiedztwie Galerii Katowickiej i głównego dworca PKP. Klienci mają na powierzchni 200 mkw. mogą skorzystać z nowoczesnych badań wzroku, indywidualnych konsultacji oraz przymierzyć ponad 2000 oprawek – zarówno renomowanych marek, jak i propozycji własnych brandów Alensy, takich jak Crullé, Marisio czy LeWish.

Katowice są naturalnym wyborem – region ten charakteryzuje się najwyższą gęstością zaludnienia w Polsce, wynoszącą około 370 osób na km kw., a liczba mieszkańców przekracza 2 miliony – podkreśla Alexandra Makal-Młynarska, dyrektor regionalny Alensa na rynek polski.

REKLAMA

Diagnostyka z dokładnością do 0,01 dioptrii

W salonie działają dwa gabinety optometryczne, wyposażone w zaawansowany sprzęt, m.in. Zeiss Visucore 500. Urządzenie to wykonuje pomiar w czasie poniżej 5 minut i z dokładnością do 0,01 dioptrii, co pozwala na bardzo precyzyjne dopasowanie soczewek i okularów.

Nowoczesny sprzęt umożliwia przeprowadzenie obiektywnej i subiektywnej refrakcji podczas jednego badania w rekordowo krótkim czasie, co pozwala nam poświęcić więcej uwagi indywidualnym potrzebom każdego klienta – dodaje Makal-Młynarska.

Nowy showroom wpisuje się w strategię omnichannel, którą Alensa skutecznie rozwija w całej Europie. Marka oferuje m.in. interaktywne kioski – zarówno samoobsługowe, jak i z obsługą specjalistów – oraz kody QR umożliwiające klientom szybkie zapamiętanie i zamówienie ulubionych modeli.

Na miejscu dostępne są także okulary do komputera, sportowe, dla kierowców oraz możliwość personalizacji – np. filtr światła niebieskiego czy soczewki fotochromowe. Firma zapewnia również szeroki wybór akcesoriów oraz szybką realizację zamówień – 97 proc. wysyłek online realizowanych jest jeszcze tego samego dnia.

REKLAMA

Alensa: lider rynku optycznego

Alensa prowadzi działalność online w 25 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie. Łącznie obsługuje ponad 40 sklepów internetowych i należy do ścisłej czołówki sprzedawców soczewek kontaktowych na kontynencie. Firma posiada w magazynie 99 proc. dostępnych wariantów soczewek, a łączna oferta okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych przekracza 17 tysięcy modeli.

W Czechach Alensa rozwija też sieć salonów stacjonarnych – obecna jest m.in. w Pradze, Brnie, Ostrawie i Czeskich Budziejowicach. Za firmą stoją RODI INVESTMENT oraz JSK EyeCare – spółka należąca do Jaromíra i Simony Kijonków, wcześniej współwłaścicieli logistycznej Zásilkovny.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-13T15:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-13T05:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T20:15:55+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T17:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T13:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T09:24:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T18:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T13:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T09:59:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T06:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T05:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T22:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T15:29:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T14:17:47+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA