Hurt i detal w jednym miejscu. Carrefour spróbuje tchnąć nowe życie w swój pomysł na handel
Nie mieli racji wszyscy ci, którzy już postawili krzyżyk na projekcie Carrefoura dotyczącym rozwoju sklepów Supeco w Polsce. Francuska sieć wcale nie wycofuje się ze swoich pierwotnych planów i po okresie pewnej stagnacji planuje ofensywę. W efekcie w tym roku ma swoje podwoje otworzyć kilka tego typu placówek handlowych.
Supeco to znana międzynarodowa marka sklepów o charakterze hurtowo-dyskontowym należąca do Grupy Carrefour, która odniosła sukces w Europie Zachodniej. Format skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak również do tych biznesowych: firm i osób prowadzących działalność gospodarczą w handlu oraz branży hotelarsko-gastronomicznej. W Polsce pierwsze Supeco otwarto w Piekarach Śląskich i w Tarnobrzegu. Potem przyszedł czas na Gostyń (województwo wielkopolskie). Ostatni sklep, jak do tej pory, pod tym szyldem powstał w lutym 2021 r. - w Czechowicach-Dziedzicach. W sumie, na terenie całej Polski, jest już dziesięć sklepów Supeco. I będzie ich więcej.
Carrefour Polska: w tym roku kilka nowych Supeco
Od otwarcia ostatniego Supeco w Polsce minęło już 14 miesięcy. Co niektórzy mogli przypuszczać, że Carrefour już sobie dał spokój z rozwojem tego formatu. Ale tak się jednak nie stanie. Francuska sieć nie odpuszcza projektu dotyczącego sklepu łączącego w sobie detal z hurtem i zapowiada otwarcie w tym roku kolejnych tego typu placówek.
W sklepach Supeco można kupić produkt świeże, jak też asortyment produktów paczkowanych (tzw. suchych), w tym kosmetyki, alkohol oraz chemia domowa. Wizerunek wewnętrzny, jak również i zewnętrzny współgra z dyskontowo-hurtowym profilem sklepu. Większość towarów wyeksponowanych jest na paletach i regałach wysokiego składowania, znanych z formatu cash & carry. Ale klienci mogą również kupić produkty świeże z lad tradycyjnych czy warzywa i owoce, eksponowane na wyspach produktowych.
Coraz więcej stref outlet
Carrefour Polska ewidentnie chce daleko za sobą zostawić pandemiczne wyhamowanie i czaruje klientów, jak tylko potrafi. Zapowiedź nowych sklepów Supeco to nie wszystko. Bardzo prężnie rozwijają się także strefy outlet. Tylko w styczniu Carrefour otworzył ich 34, a w lutym doszło kolejnych 20 nowych lokalizacji. W sumie jest ich już na terenie całej Polski ponad 90. Sieć przewiduje, że do końca pierwszego półrocza 2022 r. liczba stref outlet działających w naszym kraju powiększy się o kolejne kilkadziesiąt sklepów. Asortyment dostępny w ramach konceptu grupowany jest według kategorii cen: do 5 zł, do 10 zł, do 15 zł oraz super oferty w wyjątkowych cenach.