Polska apka hitem w Stanach Zjednoczonych. Booksy wskoczyło już do pierwszej dziesiątki
W Polsce Booksy od lat jest już w czołówce, ale teraz aplikacja do umawiania wizyt w salonach urody wskoczyła do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych aplikacji na iOS w kategorii lifestyle za oceanem.
Od lat budujemy samonapędzającą się machinę
– komentuje w rozmowie ze Spider’s Web Sebastian Maśka.
Sebastian przed dekadą założył Versum, które przez lata konkurowało z Booksy na całym świecie. Rok temu w rozwoju obu aplikacji zaszła jednak prawdziwa rewolucja – firmy połączyły siły i pod marką Booksy podbijają nowe rynki. Ich rozwojem w polskim (wkrótce) jednorożcu zarządza mój rozmówca, który dziś ocenia decyzję o połączeniu, jako jedną lepszych w całej karierze.
Booksy i Versum miały bardzo komplementarne kompetencje i podejścia. Po połączeniu uzyskaliśmy wiele synergii i przewag konkurencyjnych
– mówi.
Booksy jest liderem w USA, Polsce i Wielkiej Brytanii
Świadczy o tym wysoka pozycja w sklepie z aplikacjami od Apple’a. Na rynku amerykańskim Booksy jest numerem „9”, a w Polsce numerem „2”. Tworzy to samonapędzający się cykl – jeszcze więcej ludzi pobiera aplikację widząc ją w czołówce.
Na Androidzie jest nieco inaczej
Tu Booksy nie widać w pierwszej trzydziestki nawet na polskim rynku. Nie ulega jednak wątpliwości, że to klienci z iOS-em są priorytetowi. Zostawiają najwięcej pieniędzy na całym rynku mobilnym.
Sukcesu Booksy upatrywałem w ostatnich tygodniach m.in. we współpracy z Grouponem, ale Sebastian Maśka nie łączy tych dwóch faktów. Jego zdaniem nowych użytkowników przyciąga coraz większa liczba salonów dostępnych w aplikacji.
Z drugiej strony każdy wzrost zachorowań bardzo negatywnie wpływa na nastroje w branży.
Chciałbym móc powiedzieć, że nie ma już śladu po COVID-19 jednak tak nie jest. Jednak nasi klienci podczas pandemii przekonali się, jak pomocne jest Booksy przy gorszej koniunkturze. Ponadto sami konsumenci wydają się być już zmęczeni obostrzeniami i chętnie korzystają z usług hair&beauty.
– wyjaśnia Maśka.