REKLAMA

Awaria w Santanderze. Bank pobiera sto razy za duże kwoty z kont swoich klientów

Płacisz 110 złotych, bank pobiera z twojego konta 11 tysięcy. Tak wygląda awaria, która w niedzielę dotknęła niektórych klientów banku Santander w Polsce. Profil facebookowy banku zalały dramatyczne wiadomości od klientów, których konta są czyszczone jak po ataku phishingowym. Błąd wygląda tak, jakby bank przestał widzieć przecinki. Santander przyznaje, że zna problem i „przeprasza za niedogodności”.

santander-polska-na-sprzedaż
REKLAMA

Aktualizacja: Santander Bank Polska w mailu do Bizblog.pl w niedzielę późnym wieczorem poinformował, że problem został już rozwiązany, a stan rachunków bankowych klientów jest już w normie.

REKLAMA

O 21.40 rozwiązaliśmy problem, przywróciliśmy prawidłowe salda. Raz jeszcze przepraszamy klientów, których dotknęły niedogodności

– napisał bank.

„Próbuję dodzwonić się do Waszego banku od około godziny. Mam wyczyszczone konto do zera i blokadę na prawie 11 tys! Za zakup paliwa! Możecie to wyjaśnić? Mam potwierdzenie ze stacji z terminala i paragon” – to tylko jedna z wiadomości, jakie pojawiły się w niedzielę pod jednym z postów Santandera na Facebooku.

Takich historii jest dużo więcej. Ktoś zapłacił 12,38 zł, ale z jego konta bank pobrał 1238 zł. Ktoś inny płacił 80,98 zł, ale system płatności elektronicznych zinterpretował to jako 8098. Wszędzie motyw jest identyczny – pobierana przez bank kwota jest sto razy za wysoka, tak jakby system przestał widzieć przecinki.

 class="wp-image-1463542"

Profil facebookowy jako infolinia banku

Klienci alarmują, że nie mogą dodzwonić się na infolinię, ale wiadomo, że nie chodzi o jednostkowe przypadki, ponieważ występowanie problemu potwierdza obsługa konta facebookowego Santander Bank Polska.

Wiemy o podobnych sytuacjach i bardzo Was przepraszamy za powstałe niedogodności. Pracujemy już nad rozwiązaniem problemu

– pisze w imieniu Santandera osoba przedstawiająca się jako Maja.

W innych odpowiedziach na komentarze klientów pani Maja uspokaja, że środki na ich kontach „wkrótce zostaną zaksięgowane poprawnie”. Ostatni komentarz banku z taką deklaracją został opublikowany około 18:30.

 class="wp-image-1463530"

To jednak nie uspokoiło wszystkich klientów, ponieważ niektórzy piszą, że odpowiedzią na „nerwy, stracony czas, odwołanie wyjazdu i zepsucie reszty dnia” nie może być zwykłe „przepraszam”.

Wygląda na to, że awaria początkowo objawiało się niedziałającymi bankomatami Santandera, ale bank około 16:00 informował na Facebooku, że problem ten został już rozwiązany i bankomaty działają poprawnie.

Bank: awaria dotyczy co setnej transakcji w niedzielę

Bizblog.pl zwrócił się do biura prasowego Santandera o informacje na temat dzisiejszej awarii. Jak poinformował nas bank w mailu, który otrzymaliśmy około 19:00, nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi „są właśnie zdejmowane automatycznie”.

REKLAMA

Problem dotyczy poniżej 1 proc. transakcji realizowanych przez bank w niedzielę. Bardzo przepraszamy naszych klientów za te niedogodności

– napisał bank w mailu do Bizblog.pl.
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA