Chciałbyś prowadzić Żabkę, ale boisz się bankructwa? Sieć ma na to odpowiedź: ubezpieczenie
„Polisa na biznes”, czyli grupowe ubezpieczenie od ryzyk związanych z działalnością gospodarczą wprowadza Żabka Polska dla swoich franczyzobiorców. Spółka zarządzająca siecią ponad 7 tysięcy sklepów w Polsce chce, by obecni i potencjalni franczyzobiorcy nie bali się, że prowadzenie własnego sklepu im nie wyjdzie, a zamykając działalność, zostaną z wielkimi długami do spłacenia.
Żabka chwali się, że jako pierwsza wśród sieci franczyzowych w Polsce zaproponowała franczyzobiorcom zbiorowe ubezpieczenie od ryzyka ekonomicznego wynikającego z prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Franczyzobiorców będzie ubezpieczało TUW PZUW, czyli firma wchodząca w skład państwowej Grupy PZU.
Sieć podkreśla, że „finalny kształt” polisy jest wynikiem konsultacji z franczyzobiorcami. Polisa będzie dostępna dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową. Firma wskazuje, że wysokość składek oraz wartość samego ubezpieczenia jest „uzależniona od liczby prowadzonych przez danego przedsiębiorcę sklepów”. Żabka zdradza tylko, że w przypadku pojedynczego sklepu będzie to około kilkudziesiąt złotych miesięcznie.
Przygotowaliśmy unikatowy na rynku produkt ubezpieczeniowy, zapewniający ochronę finansową w przypadku wystąpienia ujemnego salda w momencie zakończenia działalności – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający w Żabka Polska. „Ubezpieczenie jest dostępne dla wszystkich franczyzobiorców Żabki, a dzięki skali naszego działania, koszt ubezpieczenia jest bardzo atrakcyjny” – zapewnia.
Żabka podkreśla, że niski koszt ubezpieczenia dla franczyzobiorcy to także efekt tego, że firma bierze na siebie część kosztów składek. Firma dodaje, że proces wdrażania nowego rozwiązania potrwa „kilka tygodni”.
Prezes TUW PZUW Rafał Kiliński stwierdza, że bezpieczeństwo finansowe franczyzobiorców nabiera jeszcze większej wagi po trudnym okresie pandemii. „Dlatego proponujemy polisę, która chroni przed biznesowym ryzykiem, np. niewypłacalności, jeśli sytuacja zmusi przedsiębiorców do zaprzestania działalności gospodarczej” – wyjaśnia.
12 tys. na pokrycie strat
Ubezpieczenie od bankructwa to kolejne rozwiązanie wprowadzone w ostatnim okresie przez Żabkę, które ma zmniejszyć lęk – głównie potencjalnych – franczyzobiorców przed niepowodzeniem w prowadzeniu sklepu. Zaledwie w lipcu sieć podwyższyła z 15 do 17 tys. zł gwarantowany przychód miesięczny przez pierwszy rok działalności, a także zaoferowała nawet 12 tys. zł na pokrycie początkowych strat, czyli pewną formę ubezpieczenia.
12 tys. to nie tylko pieniądze na rozwój biznesu, ale także na pokrycie strat w okresie uczenia się zarządzania własnym sklepem. „Ta kwota pozwala franczyzobiorcy na spokojny rozwój biznesu, co jest ważne szczególnie w początkowym okresie współpracy, kiedy ryzyko popełnienia błędu jest naturalnie znacznie większe” – wyjaśniał Adam Manikowski, dyrektor zarządzający w spółce Żabka Polska.