REKLAMA

Opóźnienie zamówienia z Allegro. Serwis wkrótce dokręci śrubę sprzedawcom

Maksymalnie tydzień na rozwiązanie problemu niedostarczonego zamówienia dostaną sprzedawcy na Allegro od 8 listopada. Serwis e-commerce chce, by nawet jeśli sprzedawca nie dostarczy towaru w deklarowanym czasie, problem nie nie przedłużał się nadmiernie, bo klienci tego nie lubią. Allegro zmieni też sposób oceny jakości sprzedaży.

Serwisy e-commerce. Allegro wkrótce dokręci śrubę sprzedawcom
REKLAMA

„Szybki czas odpowiedzi jest bardzo ważny dla klientów, więc zależy nam, aby dostawali odpowiedź w Dyskusji w ciągu 24 godzin” – napisano w informacji dla sprzedających na Allegro. Serwis e-commerce zaznacza, że „najważniejsze jest pozytywne rozwiązanie problemu”.

REKLAMA

Dlatego od 8 listopada w Dyskusjach z powodu niedostarczonych zakupów będziemy wymagać, aby sprawa została zakończona w ciągu 7 dni od deklarowanego przez Ciebie czasu dostawy

–Allegro informuje sprzedawców.

Problem niedostarczonych zakupów został potraktowany priorytetowo, bo wszystkie inne spory można załatwić do 14 dni.

Allegro ciśnie sprzedawców, by szybciej rozwiązywali problemy z transakcjami i jak najczęściej spory kończyły się pozytywnie. Wygląda na to, że ta presja przynosi efekty, bo serwis chwali się, że obecnie średni czas trwania dyskusji kupujących ze sprzedawcami to tylko 6 dni, a jeszcze w zeszłym roku było to aż 20 dni. „Wzrósł także procent rozwiązanych Dyskusji: z 96 do 98 proc.” – podkreśla Allegro.

Inną zmianą, jaką szykuje Allegro w kwestii jakości obsługi kupujących przez działających na platformie sprzedawców, są szykowane zmiany w miarach w panelu „Jakość mojej sprzedaży”. W drugiej połowie października serwis usunie następujące miary:

REKLAMA
  • Procent ofert z Allegro Smart!
  • Procent ofert z wysyłką w 24 godziny
  • Metody dostawy – dostawa z Allegro
  • Konto firmowe.

W panelu już pojawiły się nowe miary. Początkowo będzie przy nich wyświetlany dopisek „Zapowiadamy”. Będą to „Procent ofert z Allegro Smart! lub opcją darmowej dostawy”, „Procent zamówień z szybką dostawą”, „Procent ofert z natychmiastową wysyłką” oraz „Szybkie zwroty wpłat do klientów”.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA