Klienci coraz częściej korzystają z bankowych aplikacji mobilnych. Zakupy, za bilety, płatności w restauracji i za parkingi - to już codzienność. PKO Bank Polski od 10 lat udoskonala IKO, które właśnie zostało docenione przez internautów i zebrało 12 tys. głosów w konkursie Mobile Trends Awards
Mobile Trends Awards to prestiżowe wyróżnienie, które od 12 lat przyznaje nagrody firmom, które wykorzystują mobilne technologie. Produkty oceniane są za dostosowanie do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. Laureatów wybiera kapituła konkursowa, w której skład wchodzą eksperci związani z branżą mobile, zaś swoich faworytów w każdej kategorii wskazują także internauci, a projekt który otrzyma największą liczbę ich głosów otrzymuje nagrodę główną.
IKO docenione zostało po raz kolejny
To już 12. Mobile Trends Awards, a druga wygrana aplikacji PKO Banku Polskiego. W ubiegłorocznej edycji konkursu IKO również wygrała w kategorii, w której zwycięzców wybierają użytkownicy na co dzień korzystający z aplikacji, bo klienci bo oprócz przelewów i sprawdzania stanu konta chwalą sobie możliwość załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.
Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim, zauważa, że to, iż IKO wygrała w głosowaniu internautów w konkursie Mobile Trends Awards jest doskonałym prezentem na jej 10 urodziny.
IKO ma ponad 100 funkcji
Od początku działania aplikacji użytkownicy logowali się do niej ponad 6,6 mld razy, wykonali ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld złotych. Co godzinę klienci logują się do IKO średnio 237 tys. razy. Średnio codziennie realizuję prawie 2 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą Blikiem w internecie, robią przelew na rachunek i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE. Korzystający z IKO klienci PKO Banku Polskiego płacą w Internecie 7 razy na sekundę, w każdej minucie zlecają 326 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 22,5 mln interakcji.
Korzystanie z IKO ułatwia Asystent głosowy. Po ponad dwóch latach od wdrożenia ma on ponad 1 mln unikalnych użytkowników. To oparte na sztucznej inteligencji narzędzie rozumie już 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym.
IKO, aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została wprowadzona na rynek w marcu 2013 roku. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już rekordowe na polskim rynku bankowym 7,3 mln.