Google pomoże w zagranicznej ekspansji. Bezpłatne narzędzie powie ci, jak i gdzie sprzedawać
Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, zniesieniu barier celnych i upowszechnieniu się sprzedaży e-commerce, sprzedawanie poza granice naszego kraju stało się dużo mniej skomplikowanym zajęciem. A może stać się jeszcze prostszym, bo Google udostępnił właśnie nowe narzędzie – Market Finder.
Fot. Flickr/Robert Scoble (CC BY 2.0)
Market Finder jest przeznaczony przede wszystkim dla małych i średnich firm. To bezpłatne narzędzie ma wspierać firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży eksportowej online. W jaki sposób? Ano, dając wiedzę o obcych rynkach, której zdobycie w normalnych warunkach potrafi zająć długie miesiące.
Na początek MF może nam na przykład zasugerować wybór kraju docelowego dla produktu, który sprzedajemy
W tym celu narzędzie analizuje wyniki wyszukiwania dla wskazanego artykułu lub kategorii w skali miesiąca, podaje wysokości produktu krajowego brutto, średni kosztu kampanii marketingowej i ocenia łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju. Ale to nie wszystko.
MF podpowie nam też, w jaki sposób skłonić potencjalnych klientów do dokonania zamówienia
Bo przecież co kraj, to obyczaj. Francuzi najczęściej płacą za pomocą karty płatniczej, podczas gdy w Niemczech, oprócz karty, bardzo popularny jest przelew bankowy. Narzędzie podsunie nam też pod nos przepisy podatkowe, wymagania prawne, pomoże też dobrać właściwy sposób komunikacji marketingowej.
W badaniu Euromonitor International dotyczącym 137 firm eksportujących z terenu Europy Środkowo-Wschodniej 4 na 10 respondentów wskazało brak wiedzy na temat innych rynków i problemy z dostępem do informacji jako jedno z głównych wyzwań dot. zagranicznej ekspansji.