Płatności Blikiem w sklepach internetowych stały się popularniejsze niż zakupy dokonywane za pomocą kart płatniczych. Regularnie z usługi korzysta już 7,6 mln Polaków.
Blik z kwartału na kwartał nabiera coraz większego rozpędu. W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. użytkownicy zrealizowali za jego pomocą 153 mln transakcji. To prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ogromne wzrosty widzimy też w:
- liczbie aktywnych użytkowników - 7,6 mln (wzrost o 55 proc.)
- ogólnej wysokości transakcji - 20 mld zł (prawie dwa razy więcej)
- przelewach na telefon - 19 mln transakcji (wzrost o 156 proc.)
- płatnościach w terminalach - 13,6 mln transakcji (wzrost o 94 proc.)
- wypłatach z bankomatów - 7,2 mln (wzrost o 16 proc.)
Pod koniec ubiegłego roku Blik przeskoczył pod względem popularności w zakupach e-commerce karty płatnicze. W pierwszym kwartale Polacy zapłacili za jego pomocą za towary o wartości 13 mld zł.
Blik rozwija się globalnie
Liczba transakcji sięgnęła 114 mln, z czego ponad 4 mln to transakcje wykonane w sklepach poza Polską.
Nasi użytkownicy chcą płacić BLIKIEM nie tylko w polskich, ale także w zagranicznych sklepach internetowych. Dlatego tak ważne jest dla nas nawiązywanie partnerstw z zagranicznymi operatorami płatności, którzy obsługują nie tylko krajowe, ale również globalne platformy e-commerce. Chcemy, aby każda osoba korzystająca z BLIKA mogła płacić nim wszędzie na świecie
– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK
PSP podaje, że od stycznia do marca użytkownicy korzystali z Blika średnio 1,7 mln razy dziennie. Średnia kwota transakcji wyniosła 131 zł.