REKLAMA

Zmiany klimatyczne będą kosztować biznes bilion dolarów. To doskonała okazja, by zarobić

Ponad 200 spośród największych firm na świecie ocenia, że przystosowanie się do zmian klimatycznych tylko w ciągu najbliższych pięciu lat będzie kosztować je 970 mld dol. Nie zamierzają jednak rozpaczać, bo zmiana klimatu tworzy też nowe możliwości biznesowe, które szacują na... 2,1 bln dol.

Zmiany klimatyczne będą kosztować biznes bilion dolarów. To może być dobra inwestycja
REKLAMA

Takie wnioski płyną z raportu, jaki w tym tygodniu opublikowała organizacja ekologiczna CDP. Rozesłaną w zeszłym roku ankietę zdecydowało się wypełnić prawie 7 tys. firm z całego świata. Znaleźli się wśród nich tacy giganci jak Apple, Microsoft czy Visa.

REKLAMA

To niezwykle krzepiące, że firmy oceniają, że potencjalna wartość możliwości, jakie niosą za sobą zmiany klimatyczne, przewyższa ich koszty

- mówi Nicolette Bartlett z brytyjskiej organizacji.

Jakie to możliwości biznesowe? Za "bardzo prawdopodobne" lub nawet "niemal pewne" firmy uważają zwiększenie swoich przychodów dzięki wzrostowi sprzedaży samochodów elektrycznych czy technologii energii odnawialnej.

Co ciekawe, firmy szacują, że potencjalna wartość zwiększonych przychodów aż siedmiokrotnie przewyższa koszty, które będą musiały ponieść, by je osiągnąć.

Sektor finansowy zakłada poniesienie największych kwotowo kosztów zmian klimatu. Przewiduje, że pośrednio odczuje pogorszenie sytuacji finansowej swoich klientów. Z drugiej strony to właśnie banki i inne instytucje finansowe widzą dla siebie największe szanse na zwiększenie obrotów. Szacują, że może to być ponad 1,2 bln dol.

Bardziej zaskakujące jest to, że zmian klimatycznych wcale nie boi się branża paliw kopalnych. Wprawdzie na udział w badaniu zdecydowała się tylko co druga firma z tego sektora, ale te, które wypełniły ankietę, widzą dla stanu swoich finansów więcej szans niż zagrożeń.

REKLAMA

CDP ocenia, że różnica pomiędzy spodziewanymi kosztami i potencjalnymi zyskami oznacza, że konsumenci mogą się spodziewać zalewu produktów i usług przyjaznych klimatowi.

Oczywiście powyższe deklaracje firm należy brać z pewną dozą rezerwy, ponieważ ryzyko, że wielkie spółki myślą głównie o zrobieniu sobie dobrego PR-u na ekologii i walce ze zmianami klimatycznymi jest wyjątkowo wysokie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA