REKLAMA

Powstaje gigant na rynku reklamy. Jest wart 2 mld dol., ale pewnie nawet nie wiedziałeś, że istnieje

Świadczone przez nich usługi specjaliści nazywają chumboxem, czyli tabelką obrazków z clickbaitowymi tytułami pod artykułem. Takie reklamy mają się sprawdzać na tyle dobrze, że połączone siły Tabooli i Outbrain wycenia się na 2 mld dol.

Łączą się, aby stawić czoła Facebookowi, Google i Amazonowi. Wycenia się ich na 2 mld dol.
REKLAMA

Obie firmy mają izraelski rodowód i tego samego wroga w postaci duopolu Google i Facebooka. Do tej dwójki ostatnio dołącza się również Amazona, którego biznes reklamowy rośnie z dużą dynamiką. Trzy korporacje kontrolują w sumie 70 proc. rynku reklamowego. 30 proc. rozdziela się pomiędzy mniejszych graczy, takich jak Taboola i Outbrain.

REKLAMA

Połączenie Tabooli z Outbrain warte 850 mln dol.

Obie firmy od ponad 4 lat prowadziły rozmowy o połączeniu. W końcu doszło ono do skutku. Nowej firmie, wartej 2 mld dol., szefował będzie dotychczasowy CEO Taboola, Adam Singold. Taboola będzie wiodącym graczem w nowym przedsięwzięciu. Outbrain kontrolował będzie tylko 30 proc. jego udziałów, ale za to dostanie od Tabooli 250 mln dol.

Przed nami dużo pracy nad połączeniem obu produktów i walka z konkurencją. Nie mamy jednak wyboru

- TechCrunch cytuje Singolda.
 class="wp-image-989669"
Produkt Outbrain - sponsorowane linki pod artykułem.

Obie firmy mają w sumie 20 tys. klientów. Wśród nich wydawców takich jak: CNBC, NBC News, Business Insider, The Independent, CNN, BBC, The Washington Post, The Guardian czy Sky News. Crème de la crème można rzecz. Sam produkt spotyka się jednak często z krytyką użytkowników. Reklamy zbudowane są bowiem na zasadzie clickbaitu i często trudno odróżnić je od treści autorskich wydawcy.

Sponsorowane linki to zyskowny biznes.

Tylko w zeszłym roku Taboola odnotowało 50 mln zysku, przy przychodach wynoszących 1 mld dol. Obie firmy przyciągnęły również wcześniej inwestorów, którzy wyłożyli po 160 (Taboola) i 194 mln dol. (Outbrain).

Obaj gracze nie zamierzają pozostawać obojętni na zmiany w świecie internetu. Outbrain już wcześniej inwestował w programmatic, a Taboola w reklamy wideo. Konkurenci, w postaci News Feeda Facebooka czy YouTube’a od Google’a, już wcześniej przetarli im szlaki.

REKLAMA

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA