Nazwa.pl ma już nowy zespół inżynierów, którzy zajmą się wdrożeniem chmury publicznej i prywatnej, a także obsługi kontenerów. Firma chce wprowadzić nowe produkty na rynek i przyspieszyć istniejące.
Jedną z najważniejszych inicjatyw firmy hostingowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy była modernizacja maszyn. Teraz pracują one na intelowych procesorach (5 GHz) i dyskach twardych z technologią 3D XPoint. A co nazwa.pl planuje na ten rok?
Cel na 2021: usługi Public Cloud i Private Cloud
Chmura ma się pojawić w ofercie już w trzecim kwartale roku. Będzie miała dwie strefy dostępności, co jest rynkowym standardem i pozwoli na budowę scenariuszy Disaster Recovery.
Następnie nazwa.pl będzie zaczynać prace nad konteneryzacją. Kubernetes pozwoli na łatwiejsze zarządzanie aplikacjami utrzymywanymi w chmurze i automatyzację.
Druga połowa roku: SaaS i Serverless
Nazwa.pl ma również zainwestować w usługi przetwarzania danych w chmurze, gdzie klienta nie obchodzą serwery czy infrastruktura. Developer może chcieć jedynie zbudować aplikację i nie martwić się o sprzęt do obsługi ruchu. Ten ma się dynamicznie skalować, oferując elastyczność.
Rozliczać się będzie można w modelu subskrypcyjnym i za użycie. To drugie będzie nowością na polskim rynku.
Nazwa.pl inwestuje również kolokacje swoich urządzeń w europejskich centrach danych. Celem jest tu stworzenie sieci serwerów utrzymujących kopie elementów strony WWW w różnych lokalizacjach bliższych użytkownikowi. Taka sieć CDN będzie w stanie dostarczyć stronę szybciej, niż gdyby musiała pobierać wszystkie jej elementy z jednego serwera.
Nowa wersja chmurowego backupu pozwoli zaś na wykonywanie kopii zapasowych komputerów pracujących nie tylko pod systemem Windows, ale również MacOS i Linux. Nowa wersja oprogramowania pozwoli więc skorzystać z usługi na 97 proc. komputerów, które obecnie działają w Polsce pod tymi systemami.
W tym roku oprócz głównych wdrożeń, które wymieniono powyżej, warto wspomnieć jeszcze o nowych funkcjonalnościach: WHOIS Privacy dla domen, autoryzacji 2FA do poczty i CloudHosting Panel czy też dynamicznej kompresji obrazów i ich konwersji do formatu webp przy wysyłaniu z hostingu
– powiedział Krzysztof Cebrat, prezes nazwa.pl.
Jednocześnie nazwa.pl podkreśla, że już teraz startuje z wysokiego pułapu, jeśli chodzi o technologie bezpieczeństwa. Firma obsługuje 2/3 serwisów posiadających zabezpieczenia przed przekierowaniem ruchu na fałszywą stronę WWW w Polsce.