Katujemy je bez opamiętania, a licznik bije. Policzyłem, ile gwiazdy koszą na świątecznych przebojach
Niektórzy dostają gęsiej skórki, słysząc po raz tysięczny „All I Want For Christmas Is You", płynące ze sklepowych głośników. Sądząc po wynikach odtworzeń, większości Mikołaj, choinka i świąteczny nastrój kojarzą się z kilkoma piosenkami. To trochę jak z Kevinem. Niby znamy ten film na pamięć i śmiejemy się, gdy telewizje wrzucają go ramówki. Ale gdy przychodzi Boże Narodzenie, tłumnie siadamy przed odbiornikiem. Nie ma przebacz, tradycji musi stać się zadość.
Myślicie pewnie, że wykonawcy corocznych hitów muszą zarabiać potężne pieniądze? I macie rację. Ponieważ muzykę konsumujemy dzisiaj głównie poprzez serwisy streamingowe, dla uproszczenia wziąłem dane z serwisu broadbanddeals.co.uk, który pokazuje, ile dany utwór zarobił w swojej historii na Spotify i kalkulatora wpływów ze streamingu (http://www.streamingroyaltycalculator.com/), by dorzucić do tego zyski z wyświetleń na YouTube.
W czasach, w których wokaliści zarabiają przede wszystkim na koncertach, poniższe liczby są naprawdę imponujące, choć oczywiście umowne. Trzeba pamiętać, że do tych kwot trzeba dorzucić jeszcze niemałe tantiemy od rozgłośni radiowych i sklepów, które świątecznymi piosenkami atakują nas już od początku grudnia.
Mariah Carey All I Want For Christmas Is You
Spotify: $2 211 980
YouTube: $1 065 856
Łącznie: $3 277 836
Wham! Last Christmas
Spotify: $1 531 979
YouTube: $846 893
Łącznie: $2 378 872
Michael Buble It's Beginning To Look A Lot Like Christmas
Spotify: $1 096 273
YouTube: $86 625 (dwa klipy sprzed 2 lat)
Łącznie: $1 182 898
Pentatonix Hallelujah
Spotify: $692 846
YouTube: $897 750
Łącznie: $1 590 596
I z nieco nowszych świątecznych hitów:
Justin Bieber Mistletoe
Spotify: $951 063
Youtube: $666 560
Łącznie: $1 617 623
Ariana Grande Santa Tell Me
Spotify: $1 105 430
YouTube: $329 160
Łącznie: $1 434 590