Producent wegańskich kosmetyków Krayna oraz sklep muzyczny Pasja to zwycięzcy konkursu mBanku „Cyfrowe rewolucje”. Każda z firm dostanie pakiet specjalistycznych usług o wartości 100 tys. zł, który pomogą im rozwinąć skrzydła w e-commerce. W konkursie wystartowało 545 firm.

Krayna to laureat nagrody głównej w kategorii firm o obrotach do 10 mln zł rocznie, a Pasja zwyciężyła w kategorii firm o obrotach od 10 do 50 mln zł rocznie. Kolejnych dziesięć firm otrzyma nagrody drugiego stopnia o wartości 10 tys. zł.
Konkurs jest częścią kampanii mBanku „Cyfrowe rewolucje”, która wystartowała w czerwcu. Jej celem jest wsparcie mikro-, małych i średnich firm w rozwoju biznesu w internecie. W konkursie oceniany był przede wszystkim pomysł na biznes oraz jego potencjał do rozwoju w e-commerce.
Łuczak podkreśla, że wśród uczestników konkursu znaleźli się przedsiębiorcy z różnych branż i regionów Polski, oferujący nie tylko produkty, ale też usługi. „To pokazuje, że potrzeba cyfrowej transformacji jest dziś większa niż kiedykolwiek wcześniej” – ocenia.
W kategorii do 10 mln zł obrotów nagrody drugiego stopnia otrzymali: Art and Cat, Ośrodek Centrum, Spiżarnia Rydzyńska, Wizytówka Natury i Zwinne Miasto. W kategorii 10-50 mln zł obrotów dodatkowe nagrody zdobyły firmy AR Chmielewski, BIN, Cerampol, Decofire oraz Makalu Fashion.
Sass-Staniszewska dodaje, że „imponująca liczba zgłoszeń pokazuje, że e-commerce jest przyszłością biznesu, a przedsiębiorcy poważnie myślą o tym kanale dotarcia do klienta”.
W jury konkursu zasiadali m.in. Joanna Ceplin, ekspert marketingu online, Przemysław Pająk, założyciel Grupy Spider’s Web, Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Maciej Żak, współzałożyciel Dirlango, holdingu inwestującego w spółki technologiczne na etapie „growth”.