REKLAMA

Co kupujemy, ile wydajemy? Zobacz, jak Polacy robią zakupy w internecie

60 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci kilka razy w miesiącu – wynika z raportu polskiej firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. Blisko połowa wydaje od 101 do 300 zł miesięcznie, najczęściej kupując dodatki i odzież.

erli.pl allegro.pl
REKLAMA

e-Commerce w Polsce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat w KRS przybywa po ok. 25 proc. sklepów internetowych rocznie. Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 51 tys. sklepów internetowych, ale trzy czwarte z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej.

Z raportu Advox „Zwyczaje e-zakupowe Polaków” wynika, że już 28 proc., a więc ponad jedna czwarta Polaków, kupuje przez internet raz w tygodniu lub częściej, blisko 3 proc. nawet codziennie. Większość, bo blisko 60 proc., robi zakupy w sieci raz lub kilka razy w miesiącu.

REKLAMA
 class="wp-image-1584313"

44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia zakupów w internecie znaczny wpływ miała pandemia. Spośród osób, które zauważyły tę zależność, 61 proc. w skali od 0 do 10, gdzie 0 oznaczało, że ta częstotliwość nie zwiększyła się wcale a 10, że robią zakupy już tylko przez internet, wskazało wartości sześć lub wyższe.

300 zł – tyle miesięcznie wydajemy w internecie

Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop, wskazane przez ponad połowę badanych. Ponad jedna czwarta używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal jedna piąta korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych.

 class="wp-image-1584316"

Blisko połowa kupujących online wydaje przeciętnie między 101 a 300 zł miesięcznie. Ponad jedna piąta pomiędzy 301 a 500 zł miesięcznie, niecałe 20 proc. między 51 a 100 zł. Blisko 10 proc. wydaje powyżej 500 zł miesięcznie.

Polacy przez internet kupują już w zasadzie wszystko, nawet ubezpieczenia, które wskazało 20 proc. badanych, oraz samochody i części samochodowe, wskazane przez 24 proc. badanych. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają jednak odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie – 56 proc. odpowiedzi, a na trzecim kosmetyki i perfumy – 49 proc. odpowiedzi.

REKLAMA

Najrzadziej kupowane online produkty to oprogramowanie komputerowe (13 proc. odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14 proc.). Już co piąty internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie aż 80 proc. internetowych konsumentów po zakupach dodaje recenzje produktów na stronach sklepów internetowych.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T15:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T14:04:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T12:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T09:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T18:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T17:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T15:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T11:54:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T11:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T10:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T07:38:35+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T20:38:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T19:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T18:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T17:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T13:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T07:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T06:23:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA