Warszawskie Prowly zaczynało od wsparcia z programu 3.1, dzisiaj przejmuje go gigant z USA
Przed laty fundusz Ventures Hub z portfolio IQ Partners zainwestował w Prowly na etapie seed, wykorzystując unijne fundusze. Dziś wychodzi z inwestycji wspólnie z founderami.

Prowly to polska firma technologiczna, która rozwija platformę do zarządzania komunikacją PR. Jest bardzo dobrze znana w środowisku dziennikarskim. Bardzo często w informacji prasowej dostajemy tylko intro i link do artykułu na Prowly. Dzięki temu platforma staje się centrum komunikacji. Niektóre marki prowadzą tam tzw. journals, gdzie na bieżąco starają się przekazywać informacje o swoich działaniach.
Z drugiej strony, PR-owcy dostają SaaS-ową platformę, skąd mogą dystrybuować materiały prasowe do mediów i mierzyć efektywność swoich działań. Teraz przed Prowly otwiera sięs zupełnie nowy etap.
Semrush to jedna z najciekawszych firm wspomagających marketing. Korzysta z niej 6 mln użytkowników, którzy mogą tworzyć, zarządzać i mierzyć efektywność kampanii marketingowych w różnych kanałach kanałach. Podobnie jak Prowly, ale znacznie szerzej.
Joanna Drabent, zarządzająca Prowly, podkreśla, że rozmowy o współpracy z SEMrush wystartowały już rok temu.
Niestety strony nie ujawniają kwoty transakcji.

Prowly już teraz jest rentowne
W ciągu ostatnich lat rośnie w tempie trzycyfrowym, jeśli chodzi o cykliczne roczne przychody (ang. ARR - Annual Recurring Revenue). Ponad połowa przychodu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.
Prowly wciąż pozostaje odrębną marką, firmą i zespołem, który na różnych poziomach zintegrowany będzie z globalnymi strukturami SEMrush, ale rozwijanym lokalnie - w Polsce. Założyciele Prowly – Joanna oraz Sebastian Przyborowski (Chief Product Officer) – pozostają w spółce i będą pełnić dotychczasowe funkcje.
Integracja z SEMrush pomoże klientom Prowly w ocenie ich działań z perspektywy SEO i wzbogaci możliwości content marketingowe.