Warszawskie Prowly zaczynało od wsparcia z programu 3.1, dzisiaj przejmuje go gigant z USA
Przed laty fundusz Ventures Hub z portfolio IQ Partners zainwestował w Prowly na etapie seed, wykorzystując unijne fundusze. Dziś wychodzi z inwestycji wspólnie z founderami.
Prowly to polska firma technologiczna, która rozwija platformę do zarządzania komunikacją PR. Jest bardzo dobrze znana w środowisku dziennikarskim. Bardzo często w informacji prasowej dostajemy tylko intro i link do artykułu na Prowly. Dzięki temu platforma staje się centrum komunikacji. Niektóre marki prowadzą tam tzw. journals, gdzie na bieżąco starają się przekazywać informacje o swoich działaniach.
Z drugiej strony, PR-owcy dostają SaaS-ową platformę, skąd mogą dystrybuować materiały prasowe do mediów i mierzyć efektywność swoich działań. Teraz przed Prowly otwiera sięs zupełnie nowy etap.
Semrush to jedna z najciekawszych firm wspomagających marketing. Korzysta z niej 6 mln użytkowników, którzy mogą tworzyć, zarządzać i mierzyć efektywność kampanii marketingowych w różnych kanałach kanałach. Podobnie jak Prowly, ale znacznie szerzej.
Joanna Drabent, zarządzająca Prowly, podkreśla, że rozmowy o współpracy z SEMrush wystartowały już rok temu.
Z początku nie były one zobowiązujące, ale w trakcie kilkunastu miesięcy udało nam się wspólnie zbudować wizję na dalszy rozwój ze wsparciem kapitałowym oraz doświadczeniem, jakie na swoim pokładzie ma SEMrush. Właściwie to przekonało nas do podjęcia decyzji o wyjściu, z którego warunków jesteśmy bardzo zadowoleni
- wyjaśnia Drabent.
Niestety strony nie ujawniają kwoty transakcji.
Prowly już teraz jest rentowne
W ciągu ostatnich lat rośnie w tempie trzycyfrowym, jeśli chodzi o cykliczne roczne przychody (ang. ARR - Annual Recurring Revenue). Ponad połowa przychodu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.
Nasz zespół już pokazał, że potrafimy świetnie pozyskiwać klientów zza oceanu i będziemy wszystkie nasze działania kontynuować w taki sposób, jak do tej pory. W najbliższych planach wzrostu zatrudnienia największą rolę odgrywać będzie powiększenie zespołu produktowego oraz deweloperskiego tak, aby docelowo przyspieszyć rozwój nowych funkcji Prowly
- dodaje Joanna Drabent.
Prowly wciąż pozostaje odrębną marką, firmą i zespołem, który na różnych poziomach zintegrowany będzie z globalnymi strukturami SEMrush, ale rozwijanym lokalnie - w Polsce. Założyciele Prowly – Joanna oraz Sebastian Przyborowski (Chief Product Officer) – pozostają w spółce i będą pełnić dotychczasowe funkcje.
Integracja z SEMrush pomoże klientom Prowly w ocenie ich działań z perspektywy SEO i wzbogaci możliwości content marketingowe.
Wiemy, co branżę boli w zakresie pomiaru efektywności działań PR i wiemy, że te bóle nie zostały jeszcze zaadresowane przez dostępne na rynku narzędzia do pomiaru
- opisuje Przyborowski, Chief Product Officer w Prowly.