Awarie w największych bankach w Polsce. Klienci nie mogą płacić kartą i wysyłać przelewów
Na problemy z płatnościami kartą i Blikiem skarżą się od rana klienci PKO BP i mBanku, wcześniej były problemy Pekao. Fanpage banków zostały w poniedziałek rano zalane pytaniami o awarię.

Serwis downdetector.pl pokazuje, że od rana lawinowo wzrosła liczba raportów dotycząca awarii w mBanku i PKO BP. Użytkownicy aplikacji iPKO i serwisu bankowości elektronicznej PKO BP skarżą się na brak dostępu do serwisu transakcyjnego.
PKO BP potwierdziło na Twitterze, że problemy techniczne rzeczywiście wystąpiły i zadeklarował, że pracuje nad ich usunięciem. Obecnie serwisy powinny działać już normalnie.
Podobne problemy zgłaszają klienci mBanku
Część z nich nie może korzystać z bankowości elektronicznej, skarżąc się na problemy z logowaniem. Jeden z użytkowników napisał na Facebooku:
Poniżej dodał zrzut ekranu z otwartą kartą logowania.

Użytkownicy, którym udało się zalogować, nie mogą z kolei złożyć żadnej dyspozycji
Pekao już uporał się z awarią
Wcześniej pojawiały się skarg na działanie systemu płatności w Pekao. Klienci banku narzekają, że za pomocą swoich kart płatniczych nie mogą wypłacić pieniędzy z bankomatu ani zapłacić nimi w terminalach.
Nie działa także aplikacja PeoPay. Użytkownicy donoszą, że próba dokonania płatności za pomocą wirtualnej karty i Blikiem kończy się fiaskiem. Problemy pojawią się także przy logowaniu do systemu elektronicznej bankowości, który działa ociężale i zdarza mu się wyrzucać użytkowników z informacją o „problemach technicznych”.
Pekao SA informowało wcześniej o możliwych utrudnieniach w używaniu kart debetowych, dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay i usług maklerskich między 1.00 a 4.30 w dniu 20 kwietnia.