Spadek przychodów Migam, platformy do tłumaczenia języka polskiego na polski język migowy, wymusił konieczność wejścia na rynek z czymś nowym. To Ommi.io z połączeniami wideo i wsparciem sprzedaży na pierwszym planie.

Po jednej stronie mamy konsultantów i sprzedawców, a po drugiej klientów, którzy w czasie pandemii wolą nie przychodzić do sklepów, aby zmniejszyć szansę zarażenia się koronawirusem. Ommi.io połączy obie grupy i pozwoli na prezentację produktów lub oferty. Najlepiej pokazać to na przykładzie.
Zdalne projektowanie z Agata Meble
Jednym z klientów startupu jest salon meblarski, który wykorzystał Ommi.io do komunikacji z klientem przy projektowaniu kuchni. Konsultanci najpierw pozyskali informacje podczas wideo-rozmowy, a następnie przygotowali wizualizację z wykorzystaniem wybranych mebli czy sprzętu AGD.
Ommi.io to jednak zdecydowanie więcej, niż tylko udostępnianie ekranu. Choć narzędzie nie brzmi jak rocket science, to może sobie zjednać sympatię klientów. W czasie rozmowy można rejestrować dane klienta i jego zamówienia, nagrywać całą komunikację, a także identyfikować klienta z wykorzystaniem biometrii twarzy. Wkrótce dołączyć ma również zdalne podpisywanie umów przy użyciu podpisu elektronicznego.

80 proc. kupujących wybiera sklepy internetowe
Właśnie tę liczbę z raportu McKinsey'a podkreśla Przemysław Kuśmierek, CEO i założyciel Migam.
Zakupy na odległość czy spotkania online to nasza nowa codzienność. Dla Migam, a więc startupu, który Kuśmierek rozwija od 9 lat, to jednak chleb powszedni. Firma od dawna posiada technologię do przeprowadzania rozmów wideo, w czasie których profesjonalni tłumacze języka migowego pomagali osobom głuchym w załatwieniu codziennych spraw. Z usług Migam korzysta dziś ponad 150 organizacji z różnych branż, m.in. BNP Paribas, Credit Agricole, ING, Orange, Samsung i T-Mobile, a przez jej serwery przepłynęło w sumie 150 tys. połączeń wideo.
Pandemia postawiła jednak dotychczasowy model przychodowy pod znakiem zapytania, ale pozwoliła firmie wejść również w nowe nisze. Ommi.io może się bowiem sprawdzić w każdym rodzaju sprzedaży - od ubezpieczeń i usług finansowych, przez sprzedaż rowerów i większego sprzętu elektronicznego, po sprzedaż, wynajem, lub nawet leasing samochodów.