REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Nazwa.pl rusza na podbój Europy i Stanów Zjednoczonych. Pod nową marką powalczy z gigantami

Polski rejestrator domen i dostawca usług hostingowych zamierza powalczyć na bardzo konkurencyjnych rynkach Europy Zachodniej i USA. Po 25 latach działalności w Polsce spółka czuje się na tyle mocna technologicznie, że postanowiła rzucić wyzwanie konkurencji, celując w sektor droższych usług. Nazwa.pl będzie działać za granicą pod marką NetArt.com.

28.10.2022
16:06
Nazwa.pl rusza na podbój Europy i Stanów Zjednoczonych. Pod nową marką powalczy z gigantami
REKLAMA

Nazwa.pl poinformowała, że prace zmierzające do uruchomienia serwisu netart.com są już na ostatniej prostej. Spółka określiła już swój ostateczny model działania na rynkach zagranicznych, wygląd serwisu i zasady obsługi klientów z poszczególnych rynków. Serwis netart.com powinien ruszyć już za kilka tygodni.

REKLAMA

Firma przymierzała się do ekspansji od kilku lat. Podstawową kwestią był wybór nazwy, bo pod marką Nazwa.pl nie miałaby najłatwiejszego startu. Ostatecznie padł wybór na nazwę NetArt, co było o tyle naturalne, że właśnie pod taką marką firma Piotra Nowaka rozpoczynała działalność w 1997 roku.

Pod względem technologicznym Nazwa.pl przygotowywała się do ekspansji od ponad 2 lat. Narzędzia przygotowywane są już od razu z myślą o obsłudze w wielu językach, metody płatności oparte są o subskrypcje i model za użycie, hosting powiązany jest z siecią CDN, która zapewnia taką samą szybkość działania stron niezależnie od lokalizacji odbiorcy, a DNS Anycast zapewnia globalną dystrybucję informacji o domenach i zaawansowaną ochronę DDoS.

Spółka nie kryje, że polski rynek dawno zrobił się dla niej za mały, a jej poziom technologiczny daleko wykraczał poza to, czego oczekuje większość klientów. Twierdzi wręcz, że wprowadziła tyle wdrożeń i innowacji, że już pięć lat temu przestała mieć w tym zakresie jakąkolwiek konkurencję w Polsce, a jedynym punktem odniesienie stały się już tylko firmy z rynku amerykańskiego.

Oferta produktowa nazwa.pl już kilka lat temu wyprzedziła oczekiwania większości polskich odbiorców

– stwierdza spółka.

Tyle tylko, że i tutaj technologicznie nazwa.pl potrafiła za pomocą swoich usług CloudHosting wyprzedzić zachodnią konkurencję. Usługi te nie są jak w wielu nowoczesnych firmach uruchamiane na bazie chmury, ale same w sobie stanowią chmurę, zapewniając dynamiczne rozkładanie obciążenia per pojedyncza usługa hostingowa oraz automatyczną integrację z siecią CDN – tłumaczy spółka.

REKLAMA

Nazwa.pl uważa, że jej zaawansowane rozwiązania technologiczne dopasują się do bardziej zaawansowanych użytkowników, na wysoko rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej i USA. O ile bowiem użytkownicy w Polsce szukają „jak najtaniej”, to dużo większe organizacje na zachodzie oceniają usługę bardziej przez pryzmat przewag, które ta usługa może im zapewnić w walce o rynek – ocenia. Firma zwraca uwagę, że polscy klienci wciąż patrzą na jednostkową cenę usługi, zupełnie pomijając koszty dodatkowej pracy swoich pracowników oraz koszty utraconej szansy związane z brakiem wielu funkcjonalności.

Sprzedaż w serwisie netart.com zostanie poprzedzona wieloma testami, dlatego na dobre ruszyć ma na początku drugiego kwartału 2023 roku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA