Wyniki tech-gigantów. Apple znowu dowiózł, ale Amazon rozczarował. A Facebook? To jest już dramat
VR wydaje się ciągnąć Metę w dół. W przypadku Amazona chmura nie rośnie już tak szybko, jak kiedyś. Poniżej oczekiwań sprzedają się również najnowsze iPhone'y. Największe spółki giełdowe podzieliły się wynikami za trzeci kwartał 2022 roku.
Inwestorzy najbardziej wartościowej firmy na świecie kończyli dzień w mieszanych nastrojach. Z jednej strony firma przebiła swoimi wynikami oczekiwania analityków, ale z drugiej najnowsza linia iPhone'ów nie sprzedaje się już tak dobrze, jak ta wcześniejsza.
Apple powyżej oczekiwań
Przychody Apple w trzecim kwartale wyniosły 90,15 mld dol., a to o ponad 1 mld dol. więcej niż oczekiwało Wall Street. Niestety w tyle - o 600 mln dol. - zostaje sprzedaż flagowców, które od lat są dla Apple kurą znoszącą złote jajka.
Coraz więcej nabywców znajdują zaś komputery Mac. Ich sprzedaż wyniosła 11,5 mld dol. podczas gdy analitycy przewidywali, że będzie niższa aż o 2 mld dol. Oto pozostałe wyniki koncernu w zestawieniu z oczekiwaniami rynku:
- iPady - 7,17 mld dol. (oczekiwania: 7,94 mld dol.),
- usługi - 19,19 mld dol. (oczekiwania: 20,1 mld dol.).
Choć firma wciąż zarabia krocie, to nieco rozczarowała w najważniejszych segmentach, co doprowadziło do spadku wartości akcji o 3 proc. w ciągu ostatniego dnia. Jeśli wziąć pod uwagę cały 2022 rok, to kurs Apple spadł o 20 proc.
Apple nie podało prognozy na czwarty kwartał 2022 roku.
Amazon poniżej oczekiwań
Notowania Amazona spadły o 12 proc. na wieść o rozczarowujących wynikach. Najgorzej spisał się AWS. Chmurowy segment giganta przyniósł przychody wyższe o 28 proc. w stosunku do roku ubiegłego, ale analitycy spodziewali się o wiele szybszego wzrostu. To pierwszy taki kwartał od 2020 roku, kiedy AWS rośnie wolniej niż 30 proc. (rok do roku).
Kursu nie uratowały przychody z reklam, które zbliżają się do 10 mln dol. (9,55 mld dol.).
Winą za spadki obarcza się prognozę na świąteczny kwartał, która oscyluje pomiędzy 140, a 148 mld dol., wobec szacunków w granicach 155 mld dol. Inwestorzy oczekują od Amazona znacznie szybszego wzrostu.
Meta w dół o 20 proc.
Dawny Facebook najbardziej z całej trójki odczuwa skutki gospodarczego spowolnienia. Firmy tną koszty, wydając mniej na reklamę, a inwestycji w VR wciąż daleko do podbicia rynku. To właśnie koszty związane z VR Labs wydają się ciągnąć Metę w dół. Przychody wyniosły 27,71 mld dol. (wobec oczekiwań równych 27,38 mld dol.,), ale analityków rozczarował zysk w przeliczeniu na akcję, który wyniósł 1,64 dol. Rynek oczekiwał wartości większej aż o 25 centów, czyli 15 proc.
Mimo konkurencji ze strony TikToka sam Facebook wciąż cieszy się stabilną popularnością. Każdego dnia korzysta z niego 1,98 mld użytkowników. W ciągu miesiąca liczba ta sięga już blisko 3 mld.