REKLAMA

Czytaliście kiedyś politykę prywatności? A podobno tak bardzo ją cenimy

Ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się okazuje, nie w każdym przypadku. Ciekawe dane dotyczące czytania polityki prywatności w komunikatorach przygotowała platforma ClickMeeting.

webinary
REKLAMA

Według przygotowanego przez ClickMeeting raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody  na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.

REKLAMA

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, ułatwiających szybkie porozumiewanie się na odległość. I jak pokazuje badanie ClickMeeting, Polacy przy wyborze narzędzia do komunikacji, niemal zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności i jest ona dla nich ważna (92 proc.).

Jedynie 3 proc. nie przywiązuje do tej kwestii wagi, a 4 proc. nie była w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. 

Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy nasze dane są bezpieczne

Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting.

Dodaje ona, że powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione.

 class="wp-image-1762258"

W ClickMeeting zapewniamy komfort i bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom wydarzenia - zapewnia Dominika Paciorkowska. 

W związku dużą i utrzymującą się popularnością wszelkiego rodzaju wydarzeń online, ClickMeeting postanowił sprawdzić, czy użytkownikom webinarów zależy na tym, aby jego organizator odpowiednio zadbał o ich prywatność podczas jego trwania.

Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym, zaznacza 17 proc. Polaków

Okazało się, że niemal 74 proc. respondentów bardzo na tym zależy. Jest to obojętne niemal 20 proc. badanych, a nie zwraca na to uwagi blisko 5 proc. Natomiast tylko 4 proc. akceptując politykę prywatności i regulamin wydarzenia, zawsze zaznacza wszystkie zgody.

 class="wp-image-1762255"
REKLAMA

74 proc. wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu, 5 proc. zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17 proc. Polaków, o ile interesuje ich dany produkt lub firma.

A czy Polacy sprawdzają, na co wyrażają zgodę, akceptując regulamin wydarzenia lub politykę prywatności? Tylko blisko 36 proc. weryfikuje je w każdym przypadku, a 52,5 proc. nie zawsze, choć się stara. Ponad 10 proc. nie ma na to czasu, przy czym całkowicie nie ma to znaczenia zaledwie dla 1 proc. ankietowanych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA