Bank celuje w przejęcie 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności, operatora systemu Tpay.com. Zgodę musi jeszcze wyrazić KNF.
Bank Pekao S.A. podpisał przedwstępną umowę nabycia strategicznego pakietu, co ma mu pozwolić na uzupełnienie oferty o akceptację płatności - istotną dla klientów firmowych z branży e-commerce.
Już teraz bank obsługuje 270 tys. mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych, którzy mogą być w przyszłości zainteresowani bramkami płatności czy terminalami płatniczymi
Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e‑commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez obecną sytuację związaną z COVID-19
- mówi Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Banku Pekao S.A.
Pandemia przyniosła zmianę zachowań części konsumentów, którzy przekonali się do zakupów w sieci i transakcji bezgotówkowych. W pierwszym kwartale 2020 r. liczba kupujących online wzrosła o ponad połowę w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r., a wartość zamówień w kanałach sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrosła ponad dwukrotnie.
Klienci otrzymają dostęp do nowych produktów i narzędzi w jednym miejscu, co znacznie ułatwi im prowadzenie biznesu
– powiedział Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.
Finalizacja transakcji planowana jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021. Oba podmioty czekają jeszcze na zgodę KNF-u.